کرج- معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز گفت: راهکارهای اجرایی به منظور ترغیب و تشویق سوادآموزان با جدیت پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رؤیا عسگرپور پیش از ظهر دوشنبه اولین جلسه کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان البرز با بیان اینکه تحقق اهداف کمی و کیفی مورد انتظار سازمان نهضت سوادآموزی در استان نیازمند جلب مشارکت‌های درون و برون دستگاهی است، اظهار کرد: در سال گذشته تفاهم نامه‌های خوبی با اداره تعاون، امور عشایر، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد کشاورزی، مجمع خیرین و دانشگاه‌ها داشتیم که منجر به تشکیل بانک اطلاعاتی افراد بی‌سواد و کم سواد گردید.

وی ادامه داد: مهمترین مانع در تحقق ۱۰۰ درصدی حجم ابلاغی از سوی سازمان، بی انگیزگی جامعه هدف در شرکت در کلاس‌های سوادآموزی است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان البرز با اشاره به پاداش‌ها و تشویقات سازمان برای افراد بی‌سواد که موفق به گذراندن دوره سوادآموزی شوند، تصریح کرد: سال گذشته پاداش قبولی دوره سوادآموزی برای تمام سوادآموزانی که در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰ به حسابشان واریز شده است.

وی اذعان داشت: ارائه خدمات اجتماعی از طریق جلب مشارکت سایر دستگاه‌ها و همچنین امکانات و خدمات قابل ارائه، جهت ترغیب افراد کم سواد و بی‌سواد را با کمک استاندار و مدیرکل آموزش و پرورش استان با جدیت در حال پیگیری هستیم تا بتوانیم انگیزه لازم را ایجاد نمائیم.