شیراز- قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم گفت: حلقه های میانی دارای سه وظیفه گفتمان سازی، مطالبه‌ گری‌ و خدمات دهی در جامعه هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا پیروزمند بعد از ظهر دوشنبه در نشست اندیشه‌ ورزی تخصصی حلقه‌های میانی بیان کرد: حلقه‌های میانی، مسئولیت رسمی در کشور ندارند اما قدرت کنشگری بالایی دارند که موجب خواهد شد مطالبات و مشکلات مردم را پیگیری کنند.

وی ادامه داد: به دلیل مسئولیت پذیری و سواد کنشگری حلقه‌های میانی دارای انگیزه‌ای مضاعف بوده تا بتوانند حداکثر اثرگذاری را در جامعه داشته باشند.

پیروزمند در خصوص موضوع حجاب نیز عنوان کرد: حجاب یک پدیده چندوجهی، پیچیده و چند لایه است از این رو نوع مقابله با بد و بی حجابی نیز، پیچیده و دشوار است.

پیروزمند در خصوص اثر گذاری حلقه‌های میانی در جامعه نیز متذکر شد: حلقه‌های میانی در جامعه سه نقش اساسی داشته که از جمله این نقش‌ها می‌توان به گفتمان سازی، مطالبه‌ گری‌ و خدمات دهی اشاره کرد البته مهم‌ترین هدف حلقه‌های میانی تبدیل گفتمان به گفتمان علمی است.

وی ادامه داد: تمام افرادی که در جامعه دارای مسئولیت هستند مورد مطالبه‌ گری حلقه‌های میانی قرار می‌گیرند لازم به ذکر است که این مطالبه‌ گری‌ منصفانه و بدون آسیب زدن به جامعه است

قائم مقام فرهنگستان علوم اسلامی قم اضافه کرد: موازنه در جامعه از اهمیت فراوانی برخوردار بوده زیرا موازنه تابع جاذبه است و جاذبه، تمامی حرکات و اتفاقات را مدیریت می‌کند البته نباید فراموش کرد که توازن در جامعه از فساد جلوگیری می‌کند.

پیروزمند اضافه کرد: این موازنه در جوامع غربی وجود ندارد و جنبش‌های سرمایه‌داری همواره در تلاش اند تا محور جاذبه را برای زنان تعریف کند تا بتوانند زن را به اسارت در بیاورد.