اراک- فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: یکی از مهمترین اهداف ایجاد دهکده مقاومت بسیج را الگوسازی در بخش های فرهنگی، ورزشی و تفریحی است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی عصر دوشنبه در آئین بازدید از بخش‌های مختلف دهکده مقاومت سپاه روح الله اظهار داشت: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی، ورزشی، تفریحی و اجتماعی و به برکت کنگره شهدای استان مرکزی دهکده مقاومت بسیج در استان راه اندازی شده که عمومی مردم استان می‌توانند از این ظرفیت بهره ببرند و باید از ظرفیت تابستان برای رونق این مجموعه استفاده کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با تقدیر از ظرفیت‌های ایجاد شده در دهکده مقاومت گفت: خوشبختانه با ابتکار عملی که در مدیریت دهکده مقاومت اتفاق افتاده و با راه اندازی امکانات جدید از جمله سالن چند منظوره فرهنگی، سالن آمفی تئاتر، باشگاه پینت بال، پیست موتورسواری، پیست کراس، باغ پرندگان، شهربازی، باشگاه تیراندازی اهداف پروازی و سایر قسمت‌های متنوع دیگر شاهد استقبال مردم و قشر جوان هستیم و این نشان از این دارد اگر در فعالیت‌های فرهنگی ابتکار و خلاقیت ایجاد شود می‌توان جذابیت بیشتری ایجاد کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین اهداف ایجاد دهکده مقاومت بسیج الگوسازی است و همانگونه که بسیج در بسیاری از حوزه‌ها الگو ارائه داده در بخش‌های فرهنگی، ورزشی و تفریحی نیز به دنبال این مهم است.

سردار کریمی ادامه داد: یکی از مهمترین رسالت‌های امروز بسیج جهاد تبیین و ترویج ارزش‌های اسلامی خصوصاً فرهنگ ایثار و شهادت است که دهکده مقاومت بسیج بهترین ظرفیت در این راستا است.

دهکده مقاومت بسیج ظرفیتی برای عملیاتی کردن بیانات رهبری است

وی اضافه کرد: می‌توان با استفاده از ظرفیت دهکده مقاومت بسیج بیانات و مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگی و خصوصاً جهاد تبیین را عملیاتی نمود و این مجموعه اثرگذاری مطلوبی در ترویج امید و شادابی در جامعه دارد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی بیان کرد: خوشبختانه به برکت کنگره شهدای استان مرکزی تحولات خوبی در مجموعه دهکده مقاومت بسیج استان اتفاق افتاده که باید روند آن شتابنده‌تر باشد و این مجموعه فرهنگی باید به پاتوق اقشار مختلف جامعه و خصوصاً جوانان و نوجوانان تبدیل شود.

وی توجه به عملیات‌های فرهنگی و فرهنگ‌های ارزشی را یک ضرورت مهم دانست و گفت: خوشبختانه هم در کشور جریان‌های فرهنگی مؤثر از جمله راهیان نور و هم در استان از جمله برنامه‌های کنگره شهدا از قبیل اردوهای هفت اقلیم و شهید مجید ایزد پناه وجود دارد که حمایت از آنها قطعاً برای جامعه مؤثر خواهد بود.

شرکت ۵ هزار نفر از جوانان در اردوهای هفت اقلیم

سردار کریمی افزود: اردوهای هفت اقلیم با محوریت امام شناسی یکی از دستاوردهای کنگره شهدای استان مرکزی است که امروز علاوه بر دانشجویان برای کارمندان و نخبگان قشری برگزار می‌شود و تاکنون بیش از ۵ هزار نفر در این اردوها شرکت کرده‌اند.

وی ادامه داد: اردوی یک روزه شهید مجید ایزد پناه یکی دیگر از برنامه‌های فرهنگی و از دستاوردهای کنگره شهدای استان است که با رویکرد آشنایی با هویت استان مرکزی و مفاخر استان اجرا می‌شود و دانش آموزان و دانشجویان از این اردو بهره می‌برند.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه کنگره شهدای استان مرکزی در بسیاری از بخش‌ها الگوهای موفق به کشور ارائه کرد، گفت: طی چند سال گذشته در استان با استفاده از همان تجربیات برنامه‌های خوبی برگزار شده و امروز باید در جهاد تبیین و اجرای برنامه‌های اثرگذار برای قشر جوان و نوجوان الگو ارائه دهیم و این نیازمند تلاش همه جانبه دارد.

وی خاطر نشان کرد: هرکجا به جوانان و نخبگان استان بها داده شد شاهد درخشش و شکوفایی استعداد آنها بودیم و جوانان این استان در جریان کنگره شهدا اقدامات بسیاری انجام دادند و امروز دستگاه‌های فرهنگی باید از این الگوها به خوبی استفاده کنند و به جوانان و طرح‌های خلاقانه آنها اهمیت دهند.