رسانه‌های غربی و انگلیسی‌زبان سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ونزوئلا و آمریکای لاتین را با ادبیات، واکنش‌ها و شیوه‌های متفاوت بازتاب دادند.

به گزارش خبرگزاری مهر، سفر ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور کشورمان به کشورهای آمریکای لاتین، مورد توجه ویژه رسانه‌های انگلیسی‌زبان قرار گرفته و هرکدام به شیوه خاص خود به این سفر مهم واکنش و بازتاب دادند.

شبکه «ای‌بی‌سی‌نیوز» آمریکا با تشریح برنامه‌های روز نخست سفر رئیسی به ونزوئلا و امضای قراردادهای بین دو کشور نوشته رئیسی با اشاره به آمریکا گفت ایران و ونزوئلا دشمن مشترکی دارند.

خبرگزاری رویترز انگلیس نیز با اشاره به افزایش همکاری‌های ایران و ونزوئلا در سال‌های اخیر و نقش موثر مهندسان ایرانی در تعمیر و به‌روزرسانی پالایشگاه‌های نفتی ونزوئلا، با تیتر «ایران و ونزوئلا با امضای قراردادهایی در بخش پتروشیمی، روابط تجاری خود را افزایش می‌دهند»، امضای قراردادهای دیروز بین دو کشور را مورد توجه قرار داد.

المانیتور: رئیس‌جمهور ایران در اقدام و حمله‌ای ضدآمریکایی، به ونزوئلا، کوبا، و نیکاراگوئه سفر کرد.

فرانس ۲۴ در گزارشی ضمن اشاره به جزئیات سفر رئیسی به ونزوئلا، اظهارات نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و رئیسی در نشست مطبوعاتی مشترک در کاراکاس را به صورت کامل پوشش داد و به نقل از رئیسی تیتر زد که «ایران و ونزوئلا دشمنان مشترکی دارند.»

خبرگزاری آناتولی ترکیه با بیان اینکه در بحبوحه تحریم‌های شدید آمریکا این نخستین سفر رئیسی به ونزوئلاست تیتر زد: رئیس‌جمهور ایران به ونزوئلا رفت تا بر روابط قوی و محکم دو کشور تأکید کند.

شبکه الجزیره با تیتر «رئیسی در تور آمریکای جنوبی به دنبال روابط راهبردی است» نوشت: هدف ایران و ونزوئلا افزایش همکاری‌ها در بخش‌های کشاورزی، علم‌وفناوری، کشتی‌رانی، خودروسازی، گردشگری، افزایش پروازها و تقویت روابط فرهنگی است.

خبرگزاری فرانسه: رئیسی، رئیس‌جمهور ایران به کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه سفر کرد؛ کشورهایی که تحت تحریم‌های آمریکا هستند.

خبرگزاری‌ها و وب‌سایت‌های «رادیوی آزاد اروپا، عرب‌نیوز، یاهونیوز، العربیه، ای‌اف‌ای اسپانیا، تی‌آرتیِ ترکیه» نیز از جمله رسانه‌هایی هستند که سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ونزوئلا را پوشش دادند.