کرمانشاه- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه از رشد ۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان نسبت به سنوات گذشته در مناطق گرمسیری این استان خبر داد.

علی ملکشاهی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاکنون خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های قصرشیرین یازده هزار تن، سرپل ذهاب ۸۵ هزار تن و گیلانغرب ۲۲ هزار تن خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه میزان خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در مناطق گرمسیری این استان نسبت به سنوات گذشته ۴۰ درصد رشد داشته است، افزود: خرید تضمینی گندم در کرمانشاه از دهه سوم اردیبهشت ماه و از نقطه صفر مرزی سومار در شهرستان قصرشیرین آغاز می‌شود و تا برداشت گندم در مناطق معتدل و سردسیر این استان در دهه پایانی شهریورماه ادامه خواهد داشت.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه تصریح کرد: در حال حاضر خرید تضمینی گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهار شهرستان ثلاث باباجانی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب ادامه دارد.

ملکشاهی با بیان اینکه گندم خریداری شده در سیلوهای استاندارد ذخیره سازی می‌شود، تعداد کل مراکز خرید تضمینی این استان را ۶۱ مرکز شامل هفت مرکز دولتی، ۴۰ سیلوی بخش خصوصی و ۱۴ مرکز مباشرین تعاونی روستایی اعلام کرد.

وی خاطر نشان کرد: با استقرار عاملین تشخیص و ذیحساب در هر یک از مراکز خرید تضمینی و نظارت دقیق بر نحوه خرید و تخلیه گندم در سیلوها، بر لزوم ارسال اطلاعات کشاورزان به بانک عامل به منظور پرداخت به موقع مطالبات کشاورزان تاکید شده است.