زنجان- رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان طارم گفت: اتمام پروژه پروژه کلور- درام نیازمند ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش خبرنگار مهر، سید غفور شفیعی صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران، گفت: سه پروژه ملی راه سازی در شهرستان طارم در دست اجرا است و پروژه راه کلور - درام با مشخصات راه اصلی بوده و از محل منابع ملی تأمین می‌شود.

وی ابراز داشت: راه به عنوان یکی از شاخص‌های توسعه‌ای هر منطقه و استانی محسوب می‌شود وراه نقش بسیار مهم و اساسی در حمل و نقل کالا و مسافر دارد.

رئیس اداره راه وشهرسازی طارم گفت: اجرای پروژه کلور به درام در جذب گردشگران، تسهیل تردد و توسعه صادرات محصولات شهرستان طارم بسیار مؤثر است و همچنین ۳۰ الی ۴۰ درصد از ترافیک استان اردبیل از مسیرهای زنجان - سرچم، گردنه حیران، اسالم، پونل، از این محور خواهد بود و یک مسیر با حداقل مخاطرات، غیر برفگیر به شمار می‌رود.

شفیعی تاکید کرد: پروژه کلور - درام در سال ۱۳۸۹ به تصویب رسیده و سال شروع اجرای پروژه ۱۳۹۰ بوده است و طول پروژه ۵۵ کیلومتراست که ۱۳ کیلومتر آن در حوزه استحفاظی استان زنجان شهرستان طارم واقع شده است و از این میزان ۴.۵ کیلومتر درسال ۱۳۹۸ با حضور مسئولین استانی و شهرستانی به بهره برداری رسید و کل مسیر نیز در حوزه استحفاظی استان زنجان و شهرستان طارم امسال بازگشایی و تا سه راهی روستای خساره آسفالت می‌شود.

وی، اعتبار مورد نیاز برای اعلام کرد و گفت: برای اجرای این پروژه تاکنون حدود ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده که ۵۰ درصد آن تهاتر بوده است.