جمهوری اسلامی ایران در نشست وزرای کار منطقه آسیا و اقیانوسیه به عنوان رئیس و هماهنگ‌کننده این منطقه در سازمان بین‌المللی کار انتخاب شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان روز پنجشنبه در کنار روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رئیس‌جمهور از نمایشگاه فناوری و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) در محل مصلای تهران بازدید کرد.


نمایشگاه فناوری‌ها و محصولات محرومیت‌زدا (آبادیران) توسط معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و با مشارکت "بنیاد مستضعان"، "کمیته امداد امام خمینی" و "ستاد اجرایی فرمان امام (ره) " با هدف کمک به توسعه مناطق محروم از ۲۳ خرداد ماه در محل مصلای امام خمینی (ره) آغاز به کار کرده و امروز ۲۵ خردادماه به کار خود خاتمه می‌دهد.


در بخش نمایشگاهی، دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در ۵ حوزه "مسکن و زیر ساخت‌های توسعه روستایی"، "کشاورزی، دامپروری و شیلات"، "اشتغال (ماشین‌آلات کوچک مقیاس) "، " سلامت، بهداشت و توانبخشی" و "فناوری‌های نرم و آموزشی" عرضه شده است.


نمایشگاه آبادیران، اولین نمایشگاهی است که موضوعش استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌های دانش بنیان برای توانمندسازی مناطق کم برخوردار کشور یا اصطلاحاً محرومیت زدایی هست.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در این بازدید در گفتگو با غرفه‌داران و فعالان نمایشگاهی، از نزدیک در جریان مهمترین ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و همچنین مسائل و چالش‎‌های شرکت‌های دانش بنیان قرار گرفت.


رسولیان، در جریان این گفتگوها، به مشوق‌ها و تسهیلات ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای استقرار شرکت‌های دانش بنیان، نوآور و فناور در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور اشاره کرد و گفت: بسته ویژه سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان نیز به زودی ابلاغ خواهد شد تا زمینه حمایت بیش از پیش از آنها فراهم شود.


وی، تصریح کرد: همچنین به دنبال دانش بنیان شدن شرکت‌های توانمند و مستعد مستقر در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشورمان نیز هستیم و این کار را به کمک مشاوران تخصصی خود انجام می‌دهیم.


معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطر نشان کرد: در این راستا ۱۷۰۰ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شدن مورد شناسایی قرار گرفت و به دانش بنیان شدن ۷۷۰ واحد صنعتی نیز کمک شد که ۶۷۸ واحد در داخل شهرک‌های صنعتی و فناوری بوده است.


رسولیان، بیان کرد: همچنین در سال گذشته (۱۴۰۱) ۳۹۱ واحد صنعتی مستعد دانش بنیان شناسایی شده که به دانش بنیان شدن ۱۶۸ واحد کمک شده است.