باگذشت سه هفته از آغاز اعزام زایران ایرانی به سرزمین وحی ؛ مدینه النبی شاهد حضور پرشور و مشتاقانه زایرانی از استان های مختلف کشورمان است که سالها در انتظار این سفر معنوی بوده اند.

به گزارش خبرگزاری مهربه نقل از پایگاه حج، حال و هوای زائران کشورمان در شهر پیامبر؛ مدینه النبی قابل وصف نیست و تصاویرحضورشان در مسجدالنبی و جنت البقیع بسیار دیدنی است.

به هرکجای مسجد النبی که بروی؛ حضور زائران ایرانی را مشاهده می‌کنی. برخی در حلقه‌های قرآنی نشسته و قرآن تلاوت می‌کنند؛ برخی در حال نماز؛ دعا و مناجات و عده‌ای هم که اولین دیدارشان از مسجدالنبی است به زیبایی‌ها و مناظر چشم نواز حرم نبوی چشم دوخته اند.

پس از زیارت پیامبر گرامی اسلام، از باب بقیع که رو به قبرستان بقیع باز می‌شود؛ خارج شوی با فاصله‌ای کوتاه از قبر مطهر حضرت رسول اکرم (ص) ، قبور ائمه بقیع است. به محض ورود به این وادی رحمت، برخی زائران آرام آرام اشک می‌ریزند و زیرلب سلام به ائمه مدفون در بقیع را زمزمه می‌کنند.

در قبرستان بقیع برخی قبور به برخی از بزرگان و شخصیت‌های برجسته تاریخ اسلام منتسب است. جایی که بیشتر از همه جا زائرین توقف می‌نمایند؛ ابتدا مقابل قبور چهار امام معصوم؛ عباس عموی پیامبر و فاطمه بنت اسد مادر حضرت علی (ع) است.

کمی آن طرف تر که شلوغ تراز جاهای دیگر است و زائری اجازه توقف طولانی ندارد؛ مزار عمه‌های پیامبر و حضرت ام البنین مادر حضرت ابوالفضل العباس (ع) است.

از قبرستان بقیع که بیرون بیایی در ضلع شمالی جایی دورتر از چشم زائران؛ تعدادی از زائران زن ایرانی و غیر ایرانی را می‌بینی درحالیکه بانوان ایرانی با چشمانی اشک بار آهسته آهسته زیارت حضرت زهرا (س) می‌خوانند. سخن آخر، حال و هوای مدینه با ورود کاروان‌های ایرانی به این شهر مقدس کاملاً تغییر کرده است.