در دیدار مدیرعامل خانه‌کتاب و ادبیات ایران با رئیس نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه بر تقویت حضور و فعالیت ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی رمضانی مدیرعامل خانه‌کتاب و ادبیات ایران همزمان با چهارمین روز از سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با جاسم ابوالعینین؛ رئیس این نمایشگاه دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار بر تقویت حضور و فعالیت ناشران ایرانی و قطری در نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب دو کشور تاکید شد و جاسم ابوالعینین از حضور متفاوت ایران در این دوره از نمایشگاه تشکر و قدردانی کرد.

همچنین در این دیدار درباره وضعیت نشر ایران، برگزاری جلسات مشترک برای توسعه روابط بین ناشران، نویسندگان و تصویرگران دو کشور ایران و قطر، اختصاص فضا و غرفه برای حضور ناشران در نمایشگاه‌های بین دو کشور بحث و تبادل‌نظر شد.

خانه‌ کتاب و ادبیات ایران در هفتمین حضور خود در این نمایشگاه به نمایندگی از صنعت نشر کشورمان با غرفه‌ای به مساحت ۳۶ مترمربع به معرفی و عرضه ۸۰۰ عنوان کتاب از ۶۰ ناشر در موضوع‌های کودک و نوجوان، کتب نفیس، آموزش زبان‌فارسی، موضوعات قرآنی، تقریب مذاهب و… می‌پردازد. همچنین معرفی ظرفیت‌های نشر ایران در حوزه تولید محتوا و تصویرگری کتاب کودک، برگزاری کارگاه خوش‌نویسی و… از دیگر برنامه‌های غرفه ایران در این نمایشگاه است.

سی‌ودومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب دوحه با حضور ۵۰۰ انتشارات از ۳۷ کشور بیست و دوم خرداد ماه آغاز به کار کرده و تا سی‌ویکم خرداد در مرکز نمایشگاه‌های شهر دوحه پذیرای علاقه‌مندان است. در این نمایشگاه ۱۸۰ هزار عنوان کتاب در ۷۵۰ هزار جلد در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفته است.