نظرآباد- امام جمعه نظرآباد گفت: درخواست کشاورزان پرداخت به‌موقع مطالبات و پول خرید تضمینی گندم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر نظرآباد که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: ازدواج بزرگ‌ترین اتفاق زندگی و یکی از لذت‌بخش‌ترین خاطرات عمر هر انسان به شمار می‌رود.

وی بیان کرد: از منظر اسلام اساس ترقی و رشد و تکامل انسان در همه شئون زندگی در چارچوب تشکیل خانواده است.

امام جمعه نظرآباد تصریح کرد: عمده عوامل تأخیر ازدواج موانع فرهنگی مثل عادت‌ها، تفاخرها، چشم‌برهم‌چشمی‌ها، اسراف و تشریفات زائد و موانع مالی و معیشتی است.

وی خاطرنشان کرد: باید ازدواج یک ارزش قلمداد شود. اقدام برای ازدواج، واسطه‌گری در امر ازدواج، کمک به برای تهیه جهیزیه یک ارزش باشد.

موسوی گفت: سفر حجت‌الاسلام رئیسی به کشورهای آمریکای لاتین بعد از ارتباط با کشورهای همسایه و منطقه بر پایه سه اصل عزت، حکمت، مصلحت و فهم زبان دنیا است.

وی اظهار کرد: استقبال بسیار خوب از رئیس جمهور و تجلیل ملت و رهبر معظم انقلاب نشان از محبوبیت ایران اسلامی در بین مردم و مسئولان و کشورهای دیگر است.

امام جمعه نظرآباد بیان کرد: برپایی نمایشگاه دستاوردهای صنعت هسته‌ای گویای این نکته است که با وجود تهدیدها، تحریم‌ها، خیانت‌ها و خباثت‌های بدخواهان و دشمنان نظام، دانشمندان جوان این صنعت پر افتخار با قدرت و حرکت علمی خود را ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: شهرستان نظرآباد از نظر کشاورزی در کاشت گندم، هم از نظر کمی و هم کیفی رتبه اول استان را دارد.

مطالبات کشاورزان به موقع پرداخت شود

موسوی خاطرنشان کرد: از دولت انقلابی به‌خاطر توجه به الگوی کشت و تشویق کشاورزان به کاشت گندم و خرید تضمینی قدردانی می‌کنیم اما درخواست کشاورزان پرداخت به‌موقع مطالبات و پول خرید گندم است.

وی گفت: انتظار می‌رود اداره جهاد کشاورزی در توزیع امکانات و منابع و همچنین تخریب‌ها عدالت را رعایت کند.

لزوم احیای تالاب صالحیه

امام جمعه نظرآباد اظهار کرد: احیای تالاب فصلی صالحیه که مصوبه سفر استانی آیت الله رئیسی است نیازمند عزم جدی دستگاه‌های مربوطه و نگاه ویژه استاندار است.

وی متذکر شد: احیای این تالاب از دو منظر حائز اهمیت است تنها تالاب استان است و بستری مناسب برای مهاجرت پرندگان و گسترش گردشگری است و دیگر اینکه احیای این تالاب نقش بسیار مهمی در کاهش ریزگردها و جلوگیری از آلودگی هوا را خواهد داشت.