آبادان- مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت از فعالیت خیران در ایام اربعینی حسینی و اعزام زائران به عتبات عالیات به عنوان اقدامی ماندگار یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد حیدری‌پور پیش از ظهر امروز یکشنبه با حضور در جنوب غرب خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: هدف اول ما از حضور در این منطقه ظرفیت‌سنجی مجموعه خیران در مناطق مرزی و همراهی آنان با حوزه سلامت در ایام اربعین است.

وی اضافه کرد: خیران مثل همه موضوعات در بحث اربعین در مناطق مرزی بسیار فعال هستند و در آبادان نیز در این عرصه اتفاقات خوبی رخ داده و هماهنگی با آنها در حوزه یادشده اقداماتی در حال انجام است.

حیدری‌پور با اشاره به اینکه در آینده بسیار نزدیک نشستی با موضوع اربعین برگزار می‌شود، گفت: این نشست با حضور همه مجموعه‌های خیران، مؤسسات خیریه، سمن‌ها، بنگاه‌های اقتصادی، مجموعه‌ها و سازمان‌های غیردولتی که در بحث سلامت اربعین فعال هستند، شکل اجرایی به خود می‌گیرد.

حیدری‌پور اضافه کرد: نشست یادشده هم در راستای ساماندهی و هم برای ایجاد تمرکز اولویت‌ها و نیازسنجی‌های دانشگاه‌های علوم پزشکی به عنوان فرماندهان سلامت در ایام اربعین برگزار می‌شود تا کیفیت و هم‌افزایی را بالاتر از قبل ببریم.

مدیرکل سازمان‌های مردم‌نهاد و خیرین سلامت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری جلسه‌ای با موضوع اربعین در جنوب غرب خوزستان، بیان کرد: رئیس اورژانس کشور در این جلسه حضور داشتند تا موضوع آمبولانس‌ها در روزهای اربعین بررسی شود و فعالیت‌های گذشته نیز در این جلسه ارزیابی شد.

وی تصریح کرد: به دنبال آن هستیم که در اماکن پرتردد زیرساخت پایدار ایجاد کنیم و خیران در بحث تأمین تجهیزات پزشکی و داروی زوار اربعین نقشی غیرقابل انکار خواهند داشت.

وی ضمن تقدیر از فعالیت‌های اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی آبادان و خیرین جنوب غرب خوزستان، گفت: آبادان در این حوزه در بین شهرهای پیشرو و فعال قرار دارد و در سال گذشته حدود ۱۴۰ گروه جهادی در این منطقه ساماندهی شده و به مردم خدمات‌رسانی کردند.