اهواز- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: فضای مجازی با تبلیغاتی نظیر دست یافتن به موفقیت و… گرایش به مصرف مواد مخدر را تبلیغ می‌کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام رضا کلاه کج بعد از ظهر امروز یکشنبه در اولین جلسه کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خوزستان اظهار کرد: با توجه به اینکه هفته مبارزه با مواد مخدر را پیش رو داریم، فعالیت‌های فرهنگی بسیاری در راستای هرچه تاثیرگذارتر برگزار شدن این مناسبت، تدارک دیده شده است.

وی با بیان اینکه ریاست کمیته فضای مجازی شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر بر عهده اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی است، عنوان کرد: مواد مخدر در سراسر دنیا و به تبع آن در کشور و استان روز به روز گسترش می‌یابد و مواد جدید و خطرناک‌تری وارد می‌شود؛ بنابراین باید همه دستگاه‌ها اجرایی این موضوع را یک زنگ خطر برای نوجوانان و جوانان حس کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان تصریح کرد: مهمترین بخش امروزه در گرایش به مصرف مواد مخدر، فضای مجازی است که با عنوان‌هایی مانند رسیدن به آرامش، بهتر درس خواندن و دست یافتن به موفقیت، غلبه بر ترس و اضطراب و… مواد مخدر را تبلیغ می‌کند.

وی ادامه داد: در راستای مقابله با این تبلیغات نادرست در فضای مجازی آن طور که باید فعالیت نشده است که در این کمیته برنامه‌های جدیدی تعریف شده و اعضای کمیته افراد مرتبط و متخصص با این حوزه هستند.

حجت الاسلام کلاه کج بیان کرد: در این کمیته باید در راستای جلوگیری از تبعات سو افزایش عرضه و تقاضای مواد مخدر در فضای مجازی، تدابیر و سیاست‌های لازم اتخاذ شود تا سال پررنگ و پرتلاشی در حوزه مبارزه با مواد مخدر داشته باشیم.