شهرکرد_فرماندار فارسان گفت: جشنواره اقوام ایران زمین در شهرستان فارسان برگزار می‌شود.

سید هادی صالحی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: جشنواره اقوام ایران زمین از ۳۰ خرداد تا چهارم تیرماه در شهرستان فارسان برگزار می‌شود و افتتاحیه این جشنواره امروز ساعت ۱۶:۳۰ در ورودی شهرستان و در شهر پردنجان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نمایشگاه تولیدات اقوام و عشایر ایران زمین در پارک قلمستان شهر فارسان برگزار می‌شود، همچنین برنامه‌های فرهنگی از ساعت ۱۷:۳۰ امروز با حضور استاندار و مسئولین استانی در این شهر برگزار می‌شود.

صالحی یادآور شد: ۱۱ استان زیست عشایری خود را در این مجموعه نمایشگاهی ارائه کرده‌اند و هشت گروه هنری از دیگر استان‌ها در فارسان برای اجرای برنامه حضور یافته‌اند.

فرماندار شهرستان فارسان بیان داشت: چهارشنبه همایش شهدا، مفاخر و بزرگان اقوام ایران زمین با مسئولیت سپاه شهرستان و با حضور رئیس بسیج مستضعفین و مخاطبین و مدعوین ملی، استانی و شهرستانی برگزار می‌شود.

وی بیان داشت: روز پنجشنبه در جونقان همایش «فرهنگ، هنر و ادب» برگزار می‌شود، همچنین در روز شنبه همایش «زنان زاگرس‌نشین»، نکوداشت «بی بی مریم بختیاری» در روستای ده‌چشمه و برای روز یکشنبه همایش «معتمدین و متنفذین» در بخش باباحیدر برگزار می‌شود.

صالحی گفت: همه اقوام استان از قشقایی‌ها، دهکردی‌ها، بختیاری‌ها و… در نمایشگاه و جشن‌های استان حضور فعال و مؤثری دارند.

فرماندار فارسان یادآور شد: نمایشگاه همه‌روزه از ساعت ۹ تا ۱۲ و از ساعت ۱۶ تا ۲۳ پذیرای مهمانان است و دعوت می‌شود مردم حضور به هم رسانند چراکه این نمایشگاه در استان با این ترکیب برای اولین بار برگزار می‌شود.