کرج- مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز تحکیم هنجارهای فرهنگی، ارزشی و اخلاقی را مهمترین رویکرد در عرصه ورزش دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، بهزاد فروغی صبح سه‌شنبه در جلسه اداره‌کل ورزش و جوانان استان البرز با اشاره به موضوع مهم اخلاق در ورزش اظهار کرد: مبحث اخلاق ورزشی و ترویج فرهنگ پهلوانی در میان جامعه ورزش، موضوعی بسیار مهم و کلیدی است که می‌بایست مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی افزود: خوشبختانه ما در کشوری زندگی می‌کنیم که با توجه به ارزش‌های دینی و ملی آن، رعایت اصول اخلاقی همواره در تمامی اعصار در نزد مردم از جایگاه بالایی برخوردار بوده است.

فروغی ادامه داد: ما به عنوان مسئول در کنار مربیان باید این موضوع را به ورزشکار منتقل کنیم که پایبندی به اصول اخلاقی به مراتب مهم‌تر و ارزشمندتر از حتی کسب مدال‌های قهرمانی است.

وی عنوان کرد: البته که کسب مدال و رسیدن به عناوین قهرمانی از اهداف اصلی و طبیعی هر ورزشکاری است، اما باید پیش از آن و در رده‌های سنین پایه این مهم در جامعه ورزش فرهنگ سازی و نهادینه شود که رعایت ارزشهای اخلاقی مهم‌تر از هر چیز دیگری است.

مدیرکل ورزش و جوانان استان البرز خاطرنشان کرد: اینکه امروز و بعد از گذشته دهه‌ها همچنان می‌بینیم پر رنگ‌ترین نام در ورزش کشور ما مرحوم جهان پهلوان تختی است، بخاطر ویژگی‌های اخلاقی و جوانمردی آن بزرگمرد بود نه تنها به دلیل مدال‌آوری.

وی اضافه کرد: برای یک ورزشکار به ویژه بانوان نیز رعایت عفاف و حجاب در زمره‌ی تحکیم هنجارهای فرهنگی، ارزشی و اخلاقی تعریف شده و یک بانوی ورزشکار ایرانی و مسلمان به خوبی می‌داند که رعایت این مهم، خود افتخار ارزشمندی در مسابقات ورزشی به ویژه میادین بین المللی است.

فروغی تصریح کرد: هر چه در زمینه ارتقای فرهنگ و اخلاق برنامه ریزی و هزینه کنیم باز هم کم است و همه دلسوزان ورزش باید برای توسعه این مهم پای کار بیایند.