کرمان- سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان گفت: ۸۰۵ هزار هکتار از اراضی استان کرمان کاربری زراعی و باغی دارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدحسن کردستانی عصر سه شنبه در مصاحبه‌ای، افزود: استان کرمان با مساحت ۱۷ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۴۷۷ هکتار وسعت به عنوان پهناورترین استان کشور شناخته می‌شود و با توجه به آب و هوای چهار فصل و متنوع یکی از قطب‌های اصلی کشاورزی در سطح کشور به شمار می‌رود.

سرپرست اداره کل ثبت اسناد و املاک استان کرمان، افزود: در راستای صدور اسناد مالکیت کشاورزی از زمان اجرای قانون جامع حدنگار (کاداستر) کشور مصوب سال ۱۳۹۳ تاکنون ۱۸۱، هزار و ۱۵۷ هکتار سند مالکیت کاداستری صادر و تسلیم شده و تنها در بهمن ماه سال گذشته ۱۹ هزار و ۹۷۹ هکتار و در اسفند ماه سال ۱۴۰۱ نیز ۵۸ هزار و ۳۰۰ هکتار سند مالکیت از اراضی موصوف صادر گردیده که در این زمینه رشد قابل ملاحظه و چشمگیر می‌باشد.

او سپس با اشاره به این مطلب که ۸۰۵ هزار و ۷۰۱ هکتار از اراضی این استان کاربری زراعی یا باغی دارند، عنوان کرد: از این حیث ظرفیت بالایی برای صدور اسناد مالکیت حدنگاری کشاورزی در استان وجود دارد.

وی طرح موضوع و پیگیری در مراجع نظارتی را نیز مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: براساس هماهنگی‌های انجام شده، تاکید شده است که سازمان‌ها در زمینه تثبیت اراضی و مستغلات دولت اقدام نمایند، زیرا در صورت عدم ارسال مستندات و ثبت در سامانه ظرف مدت شش ماه، این موارد به عنوان مجرمانه ترک فعل به دادسرای ویژه کارکنان دولت ارسال می‌گردد.