ارومیه - نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: تعهد واخلاق اسلامی باید در صدر مسئولیت قضایی باشد تا کارها به خوبی انجام شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مهدی قریشی ظهر چهارشنبه در دیدار با رئیس کل دادگستری و معاونین قضائی استان به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه اظهار کرد: مسئولیت در حکومت اسلامی بسیار سنگین است و بدون کمک گرفتن از خداوند انسان موفق نمی‌شود.

وی ادامه داد: راز و نیاز شبانه با خداوندمی تواند عامل موفقیت بیشتر شما در امر خطیر و حساس قضاوت باشد.

امام جمعه ارومیه با اشاره به اینکه خدمت به مردم جلب رضایت خداوند را به دنبال دارد، گفت: قضاوت ازجمله شغل‌هایی است که در دین اسلام پاداش و صواب بیشتری دارد.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی هم در این دیدار با ذکر اینکه کار در مجموعه قضائی یک کار جهادی است گفت: همه ما تلاش می‌کنیم تا دستگاه قضائی در تحقق اهداف دولت خدمت گزار نقش مهمی داشته باشد.

ناصر عتباتی گفت: دریک سال گذشته با همکاری ائمه جمعه، خیرین و ریش سفیدان ۵۴ فقره صلح و سازش در محاکم قضائی استان صورت گرفته است.

وی افزود: با وجود کمبود نیروی انسانی در دستگاه قضائی استان رسیدگی به پرونده‌های قضائی از ۱۰۰ روز به ۷۰ روز کاهش داشته و تلاش می‌شود تا پایان سال این عدد به ۶۰ روز برسد.