ساوه- عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین گفت: شهید چمران و حاج قاسم سلیمانی در مسیر هدایت همچون شمشیری بران برای تحقق عدالت در برابر ستمگران و مستبدان زمان و عدالت جهانی گام برداشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، خالد البطش شامگاه چهارشنبه در آئین گرامیداشت سالگرد شهید چمران در ساوه اظهار کرد: شهید مصطفی چمران یک قهرمان بزرگ و الگوی منحصر به فرد بود که در مسیر صحابه پیامبر از جمله سلمان فارسی برای اجرای عدالت و دفاع از محرومان در تمام نقاط زمین گام‌های بزرگی را برداشت.

عضو دفتر سیاسی جنبش جهاد اسلامی فلسطین با بیان اینکه به نظر مردمان آزادیخواه جهان شهید چمران و حاج قاسم سلیمانی در مسیر هدایت همچون شمشیری بران برای تحقق عدالت در برابر ستمگران و مستبدان زمان بودند افزود: مسیری که این شهدا طی کردند راهی بود که ستمگران و مستبدان از آن خوششان نمی‌آمد چراکه آنان گروه‌های رزمنده‌ای را بنا نهاده‌اند که تا کنون در کشورهای جبهه مقاومت برابر طاغوت ایستادگی می‌کنند.

البطش افزود: زمانی که مصر با صلح خود از میدان مبارزه با رژیم صهیونیستی خارج شد ایران اسلامی به عنوان بخشی از امت اسلام و نوادگان سلمان فارسی وارد گردونه مبارزه با این رژیم شد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی امام خمینی با اعلام فلسطین به عنوان مشکل اول امت اسلام، نامیدن آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی به عنوان غده‌ای سرطانی و قرار دادن آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز جهانی قدس و دستور تشکیل سپاه قدس نیروی جهانی را به سمت آزادسازی سرزمین اشغالی گسیل کرد.

وی اضافه کرد: این رویه که موجبات تشکیل مبارزه مردم آزادی خواه علیه استکبار و صهیونیست شد و در نتیجه آن آمریکا و هم پیمانان آن برای مقابله با ایران و جلوگیری از امتداد نفوذ این انقلاب در کشورهای اطراف خود، جنگ را به جمهوری اسلامی تحمیل کردند.

البطش یادآور شد: اما در نهایت پیروز میدان این جنگ که جمهوری اسلامی بود دوباره مورد هجمه‌های دشمنان آزادی خواهی قرار گرفت و استکبار و صهیونیست با روی کار آوردن فتنه‌هایی مذهبی، طایفه‌ای در منطقه شعله‌ور کردن اختلاف بین امت اسلامی را دنبال کردند.

وی گفت: با حضور بزرگانی همچون شهید قاسم سلیمانی این فتنه پس از یک دهه خاموش شد و امروز شاهد هستیم جمهوری اسلامی با انعقاد پیمان نامه‌های مختلف با کشورهای مختلف از جمله عربستان مسیر تقویت وحدت را در پیش گرفته و بدون شک تقویت آرمان فلسطین می‌تواند یکی از نتایج آن باشد.