قزوین- مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین گفت: با اجرای طرح مولدسازی تغییر شگرفی در ساخت مدارس و تأمین نیازهای آموزشی استان قزوین صورت خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، نقی سیاهکالی مرادی ظهر پنجشنبه در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه استان قزوین اظهار کرد: در دولت سیزدهم در نظام تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش اقدامات بسیار شایسته ای در حوزه مسائل آموزشی و تربیتی انجام شده است.

وی افزود: بیش از ۲۷۸ هزار دانش آموز در استان قزوین در ۱۳۷۰ کلاس درسی زیر نظر بیش از ۱۷ هزار معلم مشغول به تحصیل هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین بیان کرد: در دولت سیزدهم و در استان قزوین اقدامات بسیار ماندگار و ارزشمندی برای تقویت زیرساخت‌های آموزشی و برقراری عدالت آموزشی انجام شده است.

وی بیان کرد: برای تقویت هنرستان‌ها در دو مرحله نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار جذب شد که کار کم سابقه‌ای بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین ادامه داد: در سال گذشته در راستای شناسایی و جذب کودک‌های بازمانده از تحصیل ۹۹۰ کودک شناسایی شده و به مدرسه بازگشتند و استان قزوین در این حوزه جزو رتبه‌های برتر کشور بود.

وی ادامه داد: ۱۴ هزار میلیارد ریال اعتبار برای تجهیز ۶۴ مدارس عشایری استان قزوین جذب شد که رقم بسیار خوب و ماندگاری محسوب می‌شود.

سیاهکالی مرادی اضافه کرد: در حوزه تربیت بدنی در استان قزوین انقلاب عظیمی شکل گرفت و تقریباً حدود ۱۳ میلیارد تومان اعتبار جذب شد و توانستیم دو برابر این رقم را نیز از خیرین اعتبار دریافت کنیم.

وی تاکید کرد: ۳۱ زمین چمن مصنوعی برای اولین بار در این دو سال برای مدارس استان ساخته و به بهره برداری رسید که اقدامی ماندگار در استان قزوین محسوب می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین از تکمیل استخر ۹ دی تا پایان تیرماه خبر داد و عنوان کرد: استخر شهیدرجایی نیز ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و امیدواریم تا پایان شهریور افتتاح شود.

وی با اشاره به طرح مولدسازی گفت: آموزش و پرورش باید در طی دو سال ۱۰۰ میلیارد تومان از امکانات بلااستفاده خود را مولدسازی کند که تا به امروز ۴۳ میلیارد تومان آن محقق شده و رتبه نخست استان را داریم.

سیاهکالی مرادی با بیان اینکه جزو دو دستگاهی هستیم که ۱۰۰ درصد مولد سازی به حساب ما بازگردانده خواهد شد، عنوان کرد: با این اقدام تغییر شگرفی در ساخت مدارس و تأمین نیازهای آموزشی استان قزوین صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هیچ مدرسه اوقافی و یا خیرسازی در طرح مولدسازی فروخته نخواهد شد، تصریح کرد: به طور مثال از محل مولدسازی ۲۰ میلیارد تومان برای بازسازی مدرسه شهیدی قزوین که خیرساز است هزینه خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین با اشاره به تخلیه مدرسه پاسداران تصریح کرد: ساخت مدرسه جدید پاسداران در خیابان پاستور تا به امروز با حدود ۴۵ درصد پیشرفت داشته و امیدواریم با تأمین اعتبارات باقی مانده توسط میراث فرهنگی که نزدیک به ۵۰ میلیارد تومان است، بتوانیم تا شهریور ماه ساختمان را تکمیل کنیم.

وی در پایان با توجه به مصوبه سفر رئیس جمهوری در رابطه با ساخت موزه در گازرخان عنوان کرد: با توجه به اینکه ساختمان خانه معلم الموت باید به موزه تبدیل شود قرار شد یک مجموعه ۶ سوئیته توسط میراث فرهنگی ساخته شود و بعد این خانه معلم تحویل میراث فرهنگی شود.