بشاگرد - فرماندار بشاگرد گفت: حمایت‌های ویژه دولت از زنان سرپرست خانوار بشاگرد افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوب دادعلی زاده ظهر جمعه در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت دولت از زنان سرپرست خانوار بشاگردی گفت: این شهرستان دارای ۳۵ هزار نفر جمعیت با ۹ هزار و ۵۰۰ خانواده است که مادران سرپرست ۲ هزار و ۵۰۰ خانواده هستند و بار مضاعفی بر عهده دارند.

دادعلی زاده افزود: درخواست دارم زنان سرپرست خانوار این شهرستان مورد حمایت ویژه قرار گیرند زیرا شرایط زندگی در اینجا بسیار سخت است.

وی یادآور شد: مسئله‌ای هم در حوزه سلامت داریم، به خصوص برای زنان باردار که دلیل آن نبود بخش زنان و زایمان در بیمارستان بشاگرد است.

فرماندار بشاگرد افزود: البته متخصص زنان و زایمان در این شهرستان اسقرار دارد اما نمی‌تواند کار خاصی انجام دهد و افراد باید برای بستری و عمل به بیمارستان‌های مجهزتر در سایر شهرستان‌ها اعزام شوند.

دادعلی زاده با اشاره به شرایط جغرافیایی این شهرستان و کوهستانی بودن آن، تأکید کرد: برای اعزام بیماران به سایر شهرستان‌ها به خصوص زنان باردار به آمبولانس نیاز است که امید می‌رود معاون زنان و خانواده ریاست جمهوری کمک کند.

وی با اشاره به اهمیت جوانی جمعیت و نقش درمان ناباروری برای تحقق این هدف، گفت: حدود ۲۶۲ خانواده برای دریافت خدمات درمانی ناباروری نیازمند استفاده از خدمات سایر استان‌ها هستند که این نیازمند تأمین هزینه‌های آن است.

فرماندار بشاگرد افزود: تقاضا داریم در زمینه حل مسئله ناباروری در این شهرستان کمک شود، همچنین بانوان این شهرستان برای ورزش نیازمند سالن سرپوشیده در شهر سردشت هستند که این جزو نیازهای اساسی است.

گفتنی است؛ بشاگرد در سال ۱۳۸۷ تاسیس و مرکز آن، شهر سردشت است، این شهرستان محصور بینِ استان‌های هرمزگان و کرمان و سیستان و بلوچستان، با مساحت ۹ هزار و ۲۰۰ کیلومتر مربع در فاصله ۲۶۰ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.