اراک- دادستان مرکز استان مرکزی گفت: نقش اصلی دستگاه قضایی سالم سازی جامعه است و لازمه ادای این تکلیف مهم سالم بودن مجموعه دستگاه قضایی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ربیع اله قربانی صبح یکشنبه در آئین گرامیداشت هفته قوه قضائیه در اراک بیان کرد: خوشبختانه نامگذاری ایام در تقویم کشور عموماً شهادت بنیان است و دستگاه قضائی هم از این نعمت بهره می‌برد که هفته قوه قضائیه به مناسبت شهادت عالی‌ترین مسئولین دستگاه قضائی نامگذاری شده است.

وی با بیان اینکه دو ارزش جهاد و ایثار باید بر دستگاه قضائی حاکم باشد، افزود: حجم مأموریت محول شده به همکاران قضائی تناسبی با میزان وقت و نیروی انسانی ندارد و یک کار جهادی را می‌طلبد که این روحیه بر مجموعه قضائی استان مرکزی حاکم است.

قربانی اضافه کرد: ارزش‌های والایی ازجمله علم محور بودن بر دستگاه قضائی حاکم است و این یعنی تمام اقدامات دستگاه قضائی باید مبتنی بر علم و دانش قرار گیرد تا مردم احساس امنیت و عدالت داشته باشند.

دادستان اراک خاطرنشان کرد: دستگاه قضائی تمام توان خود را به منظور استفاده از ظرفیت مردم برای افزایش امنیت اجتماعی به کار بسته تا از ظرفیت مردم و اشراف اطلاعاتی‌ای که مردم برای دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی فراهم می‌کنند استفاده کند.

وی تأکید کرد: نقش اصلی دستگاه قضائی سالم سازی جامعه است و لازمه ادای این تکلیف مهم سالم بودن مجموعه دستگاه قضائی است که مقدم بر تمام سیاست‌های مدیریتی استان است.

این مقام عالی قضائی گفت: وحدت بین مجموعه‌ای بزرگترین ارزش حاکم بر دستگاه حاکمیتی است که همه باید نسبت به حفظ این وحدت احساس تکلیف کنند.