پادشاه اردن بر ضرورت توقف تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین که باعث بی ثباتی و از بین رفتن فرصت‌های تحقق صلح می‌شود، تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در جریان دیدار با «باربارا لیو» معاون وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که اقدامات یک جانبه رژیم صهیونیستی که باعث بی ثباتی و از بین بردن فرصت‌های تحقق صلح می‌شود، باید متوقف شود.

وی در ادامه افزود: باید برای تحقق صلح فراگیر و عادلانه براساس راهکار دو دولتی که شامل تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به مرکزیت قدس شرقی می‌شود، تلاش کرد.

پادشاه اردن همچنین در این دیدار بیان کرد که افزایش تلاش‌ها برای کاهش تنش‌ها در اراضی فلسطین و حرکت به سمت آتش بس اهمیت فراوانی دارد.

این در حالیست که اقدامات تروریستی شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای اخیر علیه خانه‌های فلسطینی‌ها و روستاهای مختلف در فلسطین، افزایش یافته است.

شهرک نشینان صهیونیست طی روزهای اخیر دست به تخریب منازل فلسطینی‌ها و آتش زدن روستاها با حمایت نظامیان رژیم صهیونیستی، زده‌اند.

لازم به ذکر است که مردم اردن روز جمعه در برابر مسجد الحسینی واقع در مرکز امان پایتخت این کشور، در اعتراض به جنایات رژیم صهیونیستی و در حمایت از مقاومت ملت فلسطین، تجمع کردند.

این تجمع بنا به دعوت جنبش اسلامی اردن در سایه تشدید جنایات ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان علیه مردم فلسطین صورت گرفت.

شرکت کنندگان در این تجمع شعارهایی در حمایت از مقاومت و شهدای فلسطین و ایستادگی ساکنان نابلس و جنین سرداده و پلاکاردهایی حاوی مطالبی علیه جنایات رژیم صهیونیستی در خاک فلسطین در دست داشتند.

اردنی‌های شرکت کننده در این اعتراضات، از دولت کشورشان خواستند تمام معاهده‌های امضا شده با رژیم صهیونیستی را ملغی اعلام کند.