اراک- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی با اشاره به اینکه دامنه خدمت رسانی در اربعین حسینی باید گسترده باشد، گفت:بستر خدمات‌دهی برای زائران حسینی در استان مرکزی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار مهر، بهنام نظری بعدازظهر دوشنبه در نشست ستاد اربعین استان مرکزی، اظهار داشت: اربعین حسینی اوج تجلی ارزش‌های اسلامی و انسانی است و در چند سال گذشته به برکت انقلاب اسلامی و نقش آفرینی‌های جبهه مقاومت این حرکت به یک کنگره عظیم جهانی تبدیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: اربعین حسینی قدرت عاشوراییان معاصر را به نمایش گذاشته و به مظهر اقتدار، اتحاد و برادری میان مسلمانان تبدیل شده و لذا تمامی ظرفیت‌های این استان برای خدمت رسانی در ایام اربعین امام حسین (ع) بکار گرفته شود.

وی ادامه داد: با توجه به توطئه‌های دشمنان اسلام و انقلاب که سال گذشته برای تزلزل در پایه‌های حرکت اربعین امام حسین (ع) انجام شد، تمامی ظرفیت‌های این استان برای خدمت به زائران و برگزاری هرچه بهتر این حرکت مردمی به کارگیری شود.

نظری تأکید کرد: با توجه به توطئه‌های دشمنان و امکان حمله بیوتروریسم، امسال موکب خودجوش در استان مرکزی وجود ندارد و نقشه محل استقرار موکب‌ها توسط دستگاه‌های مربوطه تهیه شود و برگزاری هر موکب به غیر از این موکب‌ها خودجوش بوده و از برگزاری آنها جلوگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه خدمت‌رسانی به زائران اربعین امام حسین (ع) توسط دستگاه‌های استان مرکزی باید به عنوان وظیفه دینی، اعتقادی و سیاسی باشد و نباید به این مهم به عنوان یک وظیفه اداری نگاه شود، گفت: با توجه به برگزاری پیاده‌روی اربعین در سال جاری پس از دو سال وقفه، نیاز است در استان مرکزی به عنوان استان امامین انقلاب زمینه برگزاری هرچه بهتر و باشکوه‌تر این آئین فراهم شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مرکزی افزود: وضعیت این استان با برخی استان‌ها به دلیل اینکه هم خود دارای زائر اربعین حسینی بوده و هم زائران ۱۶ استان کشور از این استان عبور می‌کنند، نسبت به دیگر استان‌ها متفاوت است و دامنه خدمتگزاری باید گسترده‌تر باشد.

وی عنوان کرد: موکب‌های استان در اربعین امام حسین (ع) از شهر امیرکبیر تا سنگ سفید پذیرای زائران حسینی بوده و باتوجه به اینکه استان مرکزی در مسیر زائران اربعین امام حسین (ع) قرار دارد، باید پیگیری لازم برای تهیه و دریافت سهمیه مناسب در مکاتبات توسط دستگاه‌های مربوطه به مرکز اعلام شود.