ایلام-امام جمعه ایلام گفت: امروز غرب با تمام توانی که دارد در جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ورود پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام الله نور کریمی تبار ظهر سه شنبه در اختتامیه دوازدهمین جشنواره دانشجویی دانشگاه پیام نور در ایلام اظهار کرد: جشنواره در واقع نمایش توانمندی دانشجوهاست، به نمایش گذاشتن استعدادهای بالقوه ای که دارند و تمرینی است برای حضور فراتر از دانشگاه و برای نقش آفرینی در جامعه است.

وی بیان کرد: بحث رسانه و نشریات امروز حرف اول را می‌زند، دنیای امروز دنیای ارتباطات هست و در واقع جنگ رسانه و اطلاعاتی چیزی است که هر کس در آن پیشی گرفت برنده میدان مسابقه خواهد بود.

امام جمعه ایلام گفت: مثبت و منفی در تاریخ اسلام و تشیع داریم، اگر چنانچه در حوادث و رخدادهایی که اتفاق می‌افتد متناسب با ارزش خبری واقعه انعکاس پیدا شود و تبیین می‌شد یقیناً در تعیین مسیر جامعه به سوی صراط مستقیم و یا انحراف از آن تاثیرگذار خواهد بود.

وی بیان کرد: در واقعه غدیر بزرگترین حادثه تاریخی جهان اسلام کوتاهی کردیم، آنانی که باید این خبر مهم را نشر می‌دادند و در زمان مناسب به دیگران منتقل کردند و پای آن می‌ایستادند کوتاهی شد، اما برای حادثه عاشورا از تجربه غدیر استفاده شد و واقعیت نگاشته شد و با بزرگداشت عاشورا با همه فراز و فرود و سختی‌هایی که داشت با جزئیاتی که دارد امروز بعد از گذشت ۱۴ قرن در اختیار ما قرار دارد.

حجت الاسلام کریمی تبار عنوان کرد: امروز غرب با تمام توانی که دارد در جنگ رسانه‌ای علیه جمهوری اسلامی ورود پیدا کرده است، دشمن اجازه نمی‌دهد واقعیت‌های امید آفرین جامعه ما در دنیا و حتی در کشور انتشار پیدا کند، با توان رسانه‌ای که دارد دنبال ناامید کردن جامعه هستند.

وی گفت: به رغم این توانمندی‌های آشکار اما قدرت تبلیغاتی دشمن دارد اذهان جامعه ما را مهندسی می‌کند و تزریق ناتوانی و عقب ماندگی و ناتوانی می‌کند، اینجاست که نقش جوانان دانشجوی فهیم و دشمن شناس و دشمن ستیز مشخص می‌شود در برابر دشمنان کینه توزی که واقعیت‌ها را انکار و نکات ضعف را شاخص و برجسته می‌کنند.