کرمانشاه- معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه از فعالیت ۴۲ اکیپ نظارتی ثابت و سیار دامپزشکی کرمانشاه در عید قربان خبر داد.

شاهرخ یارویسی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به رسالت اداره دامپزشکی نسبت به حفظ سلامت مصرف کنندگان گوشت دام‌های قربانی و تضمین کیفیت و سلامت آنها در یک روز قبل از عید قربان و روز عید قربان در سراسر استان کرمانشاه اکیپ‌های نظارتی مستقر خواهند شد.

وی افزود: ۴۲ اکیپ ثابت و سیار در یک روز پیش از عید قربان و روز عید قربان با ۷۰ نیرو شامل پزشکان، کارشناسان بهداشت گوشت و ناظرین شرعی نظارت خواهند داشت و معاینات پیش از خرید دام را در مراکز عرضه دام برای مردم انجام می‌دهند.

معاون سلامت دامپزشکی کرمانشاه تصریح کرد: در استان کرمانشاه علاوه بر میادین ثابت عرضه دام در منطقه ماهیدشت و کشتارگاه بیستون تعداد ۱۱ الی ۱۲ مکان عرضه موقت با همکاری شهرداری و سایر ادارات ذی ربط در شهر کرمانشاه پیش بینی و مکان‌های آنها برای استقرار مشخص شده است.

یارویسی بیان کرد: در روز عید قربان تمام کشتارگاه‌های سنتی و صنعتی به صورت رایگان آماده ارائه خدمات شامل ذبح و فرآوری به شهروندان هستند.

وی در خصوص رعایت نکات بهداشتی در هنگام ذبح گوسفند قربانی، خاطر نشان کرد: توصیه می‌سود شهروندان زیر نظر کارشناسان بهداشتی دامپزشکی اقدام به خرید دام کرده و به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک بین انسان و دام حد المقدور در کشتگارگاه‌ها ذبح را انجام دهند.

معاون سلامت دامپزشکی استان کرمانشاه ادامه داد: در صورتی که شهروندان تمایل به ذبح دام در منزل دارند حتماً در هنگام ذبح از ماسک، دستکش، عینک و لباس کار به هنگام ذبح قربانی و قطعه بندی گوشت استفاده کنند و پیش از استفاده حتماً گوشت، دل و جگر آن را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال نگهداری کنند.

یارویسی گفت: آدرس محل‌های عرضه موقت دام در کرمانشاه بلوار گلریزان، جنب پارک گلریزان خیابان ۵۶ متری علوم پزشکی، جنب پارک کاج انتهای دولت آباد میدان سردار سنجابی (دره دراز) انتهای خیابان ارتش (جنب سیم ارتش) میدان شهدا، محل پنجشنبه بازار پارک فراز، روبروی ترمینال اسلام آباد میدان ظفر، ابتدای خیابان تنگه کنشت بلوار صیاد شیرازی، جنب کلانتری نیایش میدان رسالت، روبروی پمپ سی ان جی بلوار شهید شیرودی (طاقبستان)، جنب ورزشگاه امام خمینی (ره) شهرک پردیس، میدان فلسطین است.