شهرکرد- رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری گفت: در حال حاضر ستاد کل نیروهای مسلح دو طرح را برای سربازان بالای ۴۰ سال مطرح کرده که در این استان نیز اجرا می‌شود.

عباس مانیان در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: سازمان قضائی نیروهای مسلح یکی از سازمان‌های تابعه قوه قضائیه است که رسیدگی به جرایم نظامی‌ها را بر عهده دارد.

وی با اشاره به طرح‌های معافیت سربازی تصریح کرد: بعضاً از سمت استان‌ها طرح‌ها و ایده‌هایی مطرح می‌شود و یکسری از طرح‌ها هم از طریق مراجع بالادستی در این زمینه وجود دارد.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری بیان داشت: این سازمان در استان در سنوات گذشته مبدع طرح بازگشت به سنگر سربازان متواری از خدمت بوده است و به‌صورت پایلوت در خود استان برگزار شد، استان‌های دیگر نیز به لحاظ مسئولیتی که داشتند این طرح را اجرا کردند.

مانیان ادامه داد: سربازانی که از مزایای این طرح استفاده و مراجعه داشتند خدمت سربازی خود را تمام کرده‌اند، اما در حال حاضر ستاد کل نیروهای مسلح دو طرح را برای سربازانی که سنشان بال رفته است، مطرح کرده که آغاز شده است.

وی یادآور شد: سربازانی که دارای سه فرزند هستند و با سن بیش از ۴۰ سال می‌توانند با مراجعه به سازمان از تسهیلات این طرح استفاده کنند.

رئیس سازمان قضائی نیروهای مسلح چهارمحال و بختیاری گفت: همچنین سربازان با چهار فرزند با هر سنی می‌توانند مراجعه کنند و از ارفاق‌های قانونی بهرمند شوند و معافیت خود را دنبال کنند.