ساوه- مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی گفت: اختتامیه یازدهمین دوره المپیاد دادرس در اردوگاه امیرکبیر شهرستان شازند برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا شهرجردی گفت: یازدهمین دوره استانی المپیاد آماده دادرس با رقابت تیم‌های شهرستانی در دو بخش خواهران و برادران امروز به کار خود پایان داد.

وی بیان کرد: مرحله استانی مسابقات المپیاد آماده دادرس با حضور تیم‌های برتر ۱۳ شهرستان استان و با مشارکت ۵۰۰ دانش آموز به مدت دو روز (۵ و ۶ تیرماه) به صورت مجزا در دو گروه پسران و دختران برگزار شد.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان مرکزی ادامه داد: در این مسابقات دانش آموزان در قالب دو گروه پسران و دختران حضور داشتند و پس از شرکت در آزمون کتبی در آزمون‌های عملی شامل احیای قلبی-ریوی، پانسمان و بانداژ، شکستگی و آتل بندی، اطفا حریق، اسکان اضطراری، حمل مصدوم، پناهگیری و خروج ایمن به رقابت پرداختند.

شهرجردی اظهار کرد: دانش آموزان با شرکت در طرح مهارتی دادرس و فراگیری دوره‌های امدادی، به مهارت‌هایی دست پیدا می‌کنند که در زمان بروز حوادث بتوانند در مواقع بحران به عنوان تیم‌های امدادی در مدارس، با اقدام به موقع و مناسب از بروز آسیب‌ها و تلفات انسانی جلوگیری کنند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مرکزی تاکید کرد: هدف از برگزاری این مسابقات ارتقای سطح آمادگی امدادی دانش آموزان در مواجهه با حوادث و بلایای طبیعی در روزهای سخت می‌باشد که با همکاری آموزش و پرورش برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تیم‌های برتر خواهران و برادران به مسابقات کشوری المپیاد آماده دادرس اعزام می‌شوند، اضافه کرد: پس از بررسی و جمع بندی نتایج در روز اول و در بخش پسران: شعب اراک، ساوه و آشتیان به ترتیب مقام اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و تیم شهرستان خمین نیز موفق به کسب جام بشردوستی شد.

شهرجردی افزود: در ادامه برگزاری این مسابقات و در روز دوم نیز در بخش دختران؛ شهرستان ساوه موفق به کسب مقام اول و شعب آشتیان و خنداب مقام‌های بعدی را کسب کردند. شهرستان تفرش هم جام بشردوستی در بخش خواهران را به خود اختصاص داد.