بوشهر- رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر گفت: در استان بوشهر بیش از ۱۷۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور فعال است که از این شمار ۳۰ واحد دانش بنیان محسوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، رحمن دشتی عصر پنجشنبه در نشست با نماینده بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: احداث فاز ۲ ساختمان پارک در طرح جامع عمرانی اکنون در حدود ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که انتظار است از محل بودجه عمرانی اعتبار موردنیاز اتمام آن تأمین شود.

وی بیان کرد: پارک علم و فناوری خلیج فارس اکنون ۹۶ میلیارد ریال بدهی به پیمانکار احداث ساختمان پارک دارد و حدود ۵۰ میلیارد ریال اعتبار نیز برای احداث بخش‌های باقیمانده از پروژه نیاز دارد.

دشتی ضمن قدردانی از استاندار بوشهر بابت پیگیری تصویب اعتبارات مورد نیاز پارک علم و فناوری در دور دوم سفر هیئت دولت به استان، ابراز امیدواری کرد با تخصیص کامل اعتبارات مصوب شده، مشکل نقدینگی پروژه رفع شود.

رئیس پارک علم و فناوری خلیج فارس استان بوشهر تصریح کرد: این استان در مجموع هفت مرکز رشد دارد که شامل مرکزهای بوشهر، گناوه، دشتی، دشتستان، کنگان، مرکز رشد مشترک با دانشگاه خلیج فارس است و مرکز رشد مشترک با علوم پزشکی بوشهر است مرکز رشد عسلویه نیز بزودی راه اندازی می‌شود.

دشتی ادامه داد: در استان بوشهر اکنون بیش از ۱۷۰ شرکت دانش بنیان و واحد فناور فعال است که از این شمار ۳۰ واحد دانش بنیان محسوب می‌شود.

بوشهر در تولید جلبک رتبه نخست را کشور دارد

وی گفت: رسالت پارک جذب و پذیرش ایده‌ها توسط یک سری تیم‌ها به صورت شرکت و هسته هستند تا این واحدها پس از رسیدن به تراز بلوغ بتوانند با بازاریابی و تجاری سازی به صنعت کمک کنند.

دشتی تصریح کرد: در حال حاضر نگاه حمایتی صنعت نفت از حوزه دانش بنیان‌ها در حد انتظار نبوده و باید حوزه نفت، گاز و پتروشیمی در استان بوشهر بهای بیشتری به حوزه دانش بنیان بدهند.

وی با اشاره به ظرفیت‌های استان بوشهر در حوزه دانش بنیان عنوان کرد: این استان اکنون در تولید جلبک رتبه نخست کشور دارد به نحوی که برای ۷۵ درصد آن بازار وجود دارد.

دشتی اظهار کرد: با این وضعیت و مازاد تولید نسبت به ایجاد قطب صنایع پایین دستی جلبک اقدام شده و اکنون شرکت‌های دانش بنیان استان وارد تولید مواد غذایی و دامی از جلبک شدند.

وی یادآور شد: استان بوشهر همچنین قطب زیست فناوری و بویژه آبزی پروری است که در این حوزه نیز برای احیا شهرک زیست فناوری دلوار اقدام‌های بسیار خوبی انجام شده است.

دشتی ادامه داد: استان بوشهر در صنایع خلاق و بومی بسیار قدرتمند بوده و شهرستان‌های استان از جمله گناوه، دشتستان و دشتی ظرفیت بالایی در بافت فرش و گلیم و صنایع خلاق و فرهنگی دارند که برای پیشبرد برنامه‌های این حوزه افق بسیار روشنی ترسیم شده است.

وی گفت: پارک علم و فناوری استان بوشهر تلاش می‌کند تا در حوزه‌های یاد شده نسبت به شکوفایی هر چه بیشتر ظرفیت‌های فراوان موجود در استان اقدام کند.