نظرآباد- امام جمعه نظرآباد گفت: روز غدیر روزی است که اعمال شیعیان پذیرفته می‌شود و در کنار برگزاری جشن و شادی باید تبیین ولایت را هم جدی بگیریم.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید سجاد موسوی در خطبه‌های نماز جمعه شهر نظرآباد که در مصلای این شهر برگزار شد، اظهار کرد: روز غدیر روزی است که اعمال شیعیان پذیرفته می‌شود و در کنار برگزاری جشن و شادی باید تبیین ولایت را هم جدی بگیریم.

وی بیان کرد: غدیر خم در واقع یک اعتقاد و راه و یک سبک زندگی و فرهنگ است.

امام جمعه نظرآباد تصریح کرد: بعثت آغاز این راه بود و در غدیر به ثمر نشست، و روز عاشورا و قیام امام حسین (ع)، جریان ولایت اهل بیت (ع) را تثبیت کرد تا به ظهور امام زمان (عج) ختم شود.

روز غدیر روز اکمال دین است

وی ادامه داد: ماه ذی‌الحجه سراسر نور است و پر از فضائل علی‌بن‌ابیطالب (ع) است و روز هجدهم ذی‌الحجه روز غدیر خم روز اکمال دین و روز ولایت و امامت و روز عید و شادمانی است.

موسوی افزود: روز عید غدیر روز ضابطه برای حاکمیت و مدیریت جهان است؛ غدیر تکمیل ثبوتی و نظری اسلام، عاشورا تضمین ماندگاری اسلام و ظهور تکمیل اثبات عین اسلام است. بنابراین بزرگداشت غدیر اظهار ارادت به امام زمان (عج) و مقدمه‌سازی ظهور است.

وی خاطرنشان کرد: از ۶ تا ۱۲ تیر ماه نامگذاری شده به نام هفته حقوق بشر آمریکایی، این نام گذاری هم به خاطر رونمایی از چهره واقعی آمریکا اتفاق افتاده است.

خطیب جمعه نظرآباد گفت: هفته حقوق بشر آمریکایی فرصتی است برای افشاگری و نمایاندن چهره واقعی آمریکای جنایتکار در عرصه حقوق بشر است.

موسوی افزود: چهره واقعی آمریکا کشتار و جنایت‌های بیشماری است که انجام داده است و در این بازه زمانی در سال‌های مختلف جنایات عظیمی را انجام داده یا مستقیم یا با واسطه وارد عمل شده است.

حقوق بشر آمریکایی بزرگ‌ترین دروغ قرن

وی اظهار کرد: ادعای حقوق بشر توسط دولت آمریکا بزرگترین دروغ قرن است و بیشتر به شوخی شبیه است. پرونده سیاه آمریکا در عرصه بین‌المللی و جنایت علیه ملت‌ها بیانگر این واقعیت است که آمریکا نه تنها نمی‌تواند مدعی دفاع از حقوق بشر باشد بلکه خود متهم و مجرم ردیف اول ناقضان حقوق بشر است.

امام جمعه نظرآباد بیان کرد: اتحادیه اروپا نیز وضعیتی بهتر از آمریکا در عرصه حقوق بشر ندارد و اقدام آنان برای تحریم مدافعان امنیت به بهانه دفاع از حقوق بشر محکوم و نشان از ضعف و زبونی آنان و حقانیت راه پاسداران انقلاب است.

وی تصریح کرد: یکی از وظایف انسان در برابر نعمت‌های الهی شکرگزاری است یکی از مصادیق شکرگزاری استفاده صحیح و به جا از نعمت‌ها و پرهیز از اسراف است.
سرانجام اسراف‌کار نابودی و هلاکت و محرومیت از رحمت الهی‌است.

موسوی خاطرنشان کرد: در فصل گرما هستیم به حکم عقل و حکم شرع باید در مصرف آب و برق صرفه‌جویی کنیم تا دچار مشکل در این زمینه است.

وی متذکر شد: آینده به اسلام و قرآن تعلق دارد و دشمنان اسلام و قرآن نمی‌توانند با وعده الهی در تحقق حاکمیت قرآن مقابله کنند و قداست و نورانیت قرآن با این اهانت‌ها نخواهد کاست.