کاشان - مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۲۶۲ نفر توسط مأموران این سازمان در حوادث نجات یافته اند.

سیدمصطفی محتشمیان در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به اقدامات و فعالیت‌های سازمان آتش نشانی کاشان در سال ۱۴۰۲ اظهار داشت: در سه ماهه ابتدایی امسال ۹۶۴ مورد حادثه و حریق اتفاق افتاد که مأموران سازمان آتش نشانی کاشان به کمک همشهریان شتافتند.

وی با اشاره به ۲۳۴ مورد آتش سوزی در سه ماهه ابتدایی امسال در کاشان ابراز داشت: ۷۳۰ مورد حادثه هم در این مدت در شهرستان کاشان به وقوع پیوسته است.

محتشمیان تصریح کرد: بیشترین علل آتش سوزی‌ها رخ داده در سطح شهرستان کاشان در سه ماهه ابتدایی امسال اتصالی برق، انتقال حرارت، نشت مایعات قابل اشتعال و نقص فنی وسایل گازسوز بوده است.

وی خاطرنشان کرد: مأموران آتش نشانی همچنین در ۷۳۰ حادثه و خدمات ایمنی عملیات داشته‌اند و جان ۲۶۲ نفر را در حوادث و آتش سوزی نجات داده‌اند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی کاشان افزود: متأسفانه در حوادث و آتش سوزی ها شهرستان کاشان طی سه ماهه ابتدایی امسال پنج نفر فوت و ۷۹ مصدوم گزارش شده است.

وی با اشاره به کاهش پنج ثانیه‌ای زمان رسیدن تیم‌های عملیاتی آتش نشانی به صحنه حوادث و آتش سوزی‌ها در این مدت نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ ابراز داشت: در بهار امسال ۱۵ هزار و ۲۳۴ تماس با مرکز ستاد فرماندهی ۱۲۵ کاشان صورت پذیرفته که آتش نشانان توانسته‌اند در عملیات‌های متعدد به یاری هموطنان خود بشتابند.