قم- دبیر ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان قم از انجام نورافشانی در ۵۰ نقطه شهر قم در شب عید بزرگ غدیر خم خبر دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید احمد طباطبایی‌نژاد دبیر ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت ظهر دوشنبه در نشست خبری با خبرنگاران و اصحاب رسانه استان قم اظهار داشت: از عید قربان برنامه‌های دهه ولایت در قم شروع شده است و تا روز مباهله ادامه دارد که انجام فضاسازی شهر از جمله آنان بوده و شهرداری در محوریت این برنامه است و سایر دستگاه‌ها نیز پای کار آمدند مهر چقدر به عید غدیر نزدیک تر می‌شویم بر این آذین بندی ها افزوده می‌شود.

دبیر ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت قم گفت: ۵۰ نقطه شهر قم در شب عید غدیر نورافشانی می‌شود و دو پویش در این ایام برگزار خواهد شد که محور آن ارادت به امیرالمومنین (ع) است.

وی ادامه داد: کاروان شادی در ۴ روز قبل از عید غدیر به صورت خودرویی در سطح شهر قم برپا خواهد شد و در روز عید غدیر نیز از مسیر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران پیاده روی غدیر تا ظهور برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد داشت: ۷۰ درخواست برای برپایی موکب‌های مردمی داشتیم که زیرساخت‌های موکب ها را دستگاه‌ها فراهم خواهند کرد و اداره آن به صورت مردمی است.

وی با بیان اینکه تصاویر سادات شهید نیز در مسیر بلوار پیامبر اعظم تا مسجد مقدس جمکران نصب می‌شود افزود: مسابقه حفظ خطبه غدیر، برگزاری مسابقات ورزشی، اطعام روز غدیر در پایگاه‌های تابستانی آموزش و پرورش، تجلیل از دانش آموزان سادات، تجلیل از خانواده شهدای سادات و برپایی اجتماع سادات در مسجد الغدیر، راه اندازی موکب در پایگاه‌های تابستانی، آذین بندی مدارس، برگزاری مسابقات کتابخوانی از جمله برنامه‌های آموزش و پرورش در ایام دهه امامت است.

دبیر ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت قم بیان داشت: با مشارکت سازمان تبلیغات اسلامی استان قم در ۱۵۷ مسجد برنامه جشن عید غدیر به صورت ویژه برپا می‌شود و ۱۴۵ ایستگاه صلواتی نیز در سطح شهر قم برپا می‌شود و جنگ‌های شادی در بیش از ۴۰ بوستان اجرا خواهد شد.

طباطبایی نژاد ابراز داشت: سرکشی از ۲۵۰ خانواده شهید سادات استان قم، برپایی جشن در بوستان‌های شهر قم، راه اندازی چایخانه آستان قدس در بوستان علوی، تهیه و توزیع بسته‌های معیشتی و انتشار تولیدات رسانه‌ای و برپایی ایستگاه‌های صلواتی در نقاط مختلف شهر از جمله برنامه‌های سپاه استان قم در ایام عید غدیر است.

وی ادامه داد: اجرای نمایش غدیر و مباهله، اجرای سه نمایش خیابانی و برپایی نمایشی در خانه فرهنگ و هنر و برپایی شب شعر غدیر از برنامه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم در این ایام است.

دبیر ستاد گرامیداشت دهه امامت و ولایت استان قم بیان داشت: ۵ هزار پوستر با موضوع غدیر خم توسط شهرداری تولید و چاپ شده که در شب و روز عید غدیر توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: درخواست برای برپایی جشن در بوستان‌های قم بی سابقه بوده است و رشد بیش از صددرصدی را داشتیم و برنامه کاروان خودرویی نیز به صورت ویژه‌تر برگزار می‌شود و جشن ویژه قرآنی در بوستان مجاور شهرداری قم نیز از جمله برنامه‌های این نهاد برای عید سعید غدیر خم است‌.