زنجان-مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ۳۶ هزار و ۲۰۷ تن آرد به واحدهای خبازی، صنف و صنعت و آرد خام روستایی استان طی سه ماهه نخست سال جاری توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، ولی الله زمانی با اشاره به اینکه آردهای توزیعی در قالب کیسه‌های ۴۰ کیلویی می‌باشد، اظهار کرد: آرد نوع یک، نوع دو، نوع شش، صنف و صنعت و آرد خام روستایی از طریق کارخانجات آردسازی سطح استان تأمین و به دست نانوایان و مردم عزیز زنجانی رسیده است.

زمانی با اشاره به اینکه ۴۰۷ تن آرد خام روستایی در سه ماهه اول سال جاری توزیع شده است، گفت: برای بیش از ۸۰ روستای فاقد نانوایی با جمعیت حدود ۱۱ هزار نفر در سطح استان زنجان، آرد خام روستایی تأمین و توزیع انجام شده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷ هزار ۸۰۰ تن آرد برای مصرف صنف و صنعت تخصیص داده شده است، عنوان کرد: گندم برای مصرف صنف و صنعت با قیمت ۱۲ هزار تومان و گندم واحدهای خبازی با قیمت‌های ۶۶۵ و ۹۰۰ تومان و برای تولید آرد مورد نیاز به کارخانجات آردسازی تحویل داده می‌شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه توزیع آرد نانوایی‌ها از طریق سامانه یکپارچه مدیریت آرد انجام می‌شود، ادامه داد: این سامانه با هدف نظارت بر توزیع و جلوگیری از خروج آرد از شبکه در دو بخش انجام می‌شود، یک بخش نظارت حمل آرد از کارخانه تا نانوایی و بخش دوم سامانه فروش بدون نظارت بر حمل آرد صورت می‌گیرد.