آستان مقدس حسینی، برنامه متنوعی را به مناسبت عید غدیر تدارک دیده است که شامل شب شعر و سخنرانی و بازدید میدانی از ادارات دولتی، تجلیل از خانواده‌های نیازمند و برافراشتن پرچم الغدیر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کمیته مرکزی اعیاد و مناسبت‌های اهل بیت علیهم السلام وابسته به آستان مقدس حسینی، برنامه جشن‌های خود را به مناسبت یوم الله اکبر (عید غدیر) اعلام کرد.

کمیته مرکزی در این بیانیه اعلام کرد: فعالیت‌های این جشن با شعار (الغدیر، اکمال الدین و سراج المتقین) از ۱۶ تا ۲۱ ذی الحجه ۱۴۴۴ هجری قمری مصادف با ۵ تا ۱۰ ژوئیه ۲۰۲۳ در آستان مقدس کربلا اجرا می‌شود.

وی افزود: این مراسم شامل بازدید میدانی از ادارات دولتی به منظور تبریک و تهنیت به مناسبت عید غدیر می‌شود و علاوه بر آن در این شب‌ها، جلسات شعر و سخنرانی و سخنرانی فکری برگزار می‌شود و همچنین برپایی نمایشگاه غدیر خم در آستان مقدس حسینی و برگزاری شب‌های قرآنی از دیگر برنامه‌های مربوط به این مناسبت است.

این کمیته افزود: برافراشتن پرچم عید غدیر در جوار حرم امام حسین (ع)، دیدار و تجلیل از خانواده‌های نیازمند و تجلیل از زائران کربلای معلی از جمله برنامه‌های این مرکز به مناسبت عید غدیر است.