ساری- رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران - ساری از ساماندهی دو هزار و ۱۶۱ همیار طبیعت طی سه ماه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، رضا دادخواه گفت: دو هزار و ۱۶۱ همیار طبیعت در راستای حفاظت و حراست از عرصه‌های طبیعی و ملی در حوزه استحفاظی این اداره کل ساری در سه ماه نخست سال جاری جذب و ساماندهی شدند.

وی افزود؛ از این دو هزار و ۱۶۱ نفر همیار طبیعت جذب شده هزار و ۹۱۰ نفر در قالب همیار طبیعت دانش آموزی، ۸۷ نفر در قالب همیار طبیعت محافظ و ۱۶۴ نفر به عنوان همیار طبیعت مروج ساماندهی شده‌اند.

رئیس اداره آموزش ترویج و مشارکت مردمی بیان داشت؛ در سال گذشته این اداره کل موفق به جذب ۷۷۴ نفر همیار طبیعت شده بود و در سال جاری فقط در نخست دو هزار و ۱۶۱ نفر جذب داشته‌ایم، یعنی در سه ماهه نخست سال ۱۴۰۲ نزدیک به سه برابر کل سال گذشته جذب و ساماندهی همیاران طبیعت انجام شد.

وی ادامه داد: ترویج فرهنگ منابع طبیعی در بین اقشار جامعه، جلب مشارکت مردم در امر حفاظت، احیا و توسعه در منابع طبیعی، ساماندهی علاقمندان و دوستداران منابع طبیعی، شوراهای اسلامی، دهیاران، بسیجیان، طلاب و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت از جمله اهداف جذب همیار طبیعی در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری است.

دادخواه خاطرنشان کرد: آموزش همیاران طبیعت با هدف تقویت سطح دانش و بهره گیری از توانمندی‌های آنان، بینش و مهارت در بین اقشار جامعه از طریق همیاران طبیعت از دیگر اهداف جذب همیار طبیعت در این اداره کل است.