بیرجند-مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی از تشکیل پرونده جبران خسارت برای ۸۰۰واحد زلزله زده در بشرویه و طبس خبر داد و گفت: ۱۷۸ پرونده برای دریافت تسهیلات به بانک‌ها ارائه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، قاسم تنها پیش از ظهر چهارشنبه در ستاد مدیریت بحران استان اظهار کرد: برای ۸۰۰ واحد خسارت دیده از زلزله در شهرستان‌های بشرویه و طبس تشکیل پرونده انجام شده است.

وی عنوان کرد: مالکان این واحدها به چهار بانک عامل معرفی شده‌اند اما تاکنون فقط برای ۲ بانک تسهیلات ابلاغ شده است.

وی ادامه داد: ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات برای بازسازی واحدهای شهری و در روستاها ۳۰۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.

به گفته وی ۹۰ میلیون تومان هم کمک بلاعوض برای بازسازی و نوسازی واحدهای خسارت دیده ابلاغ شده است.

وی با بیان اینکه صدور پروانه برای ۶۵۰ واحد مسکونی خسارت دیده انجام شده است گفت: ۱۷۸ مورد انعقاد قرارداد با بانک انجام شده است و منتظر ابلاغ تسهیلات هستند.

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان جنوبی به شناسایی ۳۳ مورد سوانح در کشور اشاره کرد و گفت: بر اساس پژوهش صورت گرفته از این تعداد سیل، زلزله، فرونشست زمین، هجوم ماسه‌های روان و لغزش سنگ در خراسان جنوبی شیوع بیشتری دارد.

وی با بیان اینکه ۴۱۱ روستای استان بیشتر در معرض خطر حوادث طبیعی هستند، بیان داشت: ۳۵۵ روستا در معرض سیل، ۶۳ روستا حرکات دامنه، ۱۳۵ روستا در معرض زلزله هستند.

وی گفت: برای هر روستا پیشنهاداتی ارائه شده که نیاز است دستگاه‌های متولی برنامه‌های خود را در راستای مدیریت بحران مخاطرات احتمالی ارائه دهند.