ساری- استاندار مازندران نقش مسائل فرهنگی در پایین بودن نرخ جوانی جمعیت را مهم دانست و گفت: با خلأ فرهنگی در این زمینه روبرو هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، سید محمود حسینی پور ظهر چهارشنبه در مراسم اهدای ۱۵۴ قطعه زمین به خانوارهای دارای سه فرزند به بالا یکی از بحث‌های مهم محوری در دولت سیزدهم را توجه به جوانی جمعیت بیان کردو گفت استان مازندران متأسفانه به دلایل مختلفی از جمله مباحث فرهنگی در حوزه جمعیت با مشکلات است

وی با بیان این که مباحث اقتصادی صرفاً در جوانی جمعیت نقش ندارند گفت: نقش مسائل فرهنگی در این زمینه به تأثیر نیست و می‌طلبد تا متولیان مسائل فرهنگی در این زمینه برنامه‌ریزی داشته باشند.

وی با اظهار اینکه مسائل فرهنگی یکی از عوامل تأثیرگذار در پایین بودن نرخ جمعیت در استان است اضافه کرد مازندران از دیرباز مورد توجه کسانی بوده است را برای تفریح و تفرج انتخاب کرده‌اند و خوش نشینان ویلاداران و کسانی که جزو طبقات بالای اجتماعی هستند تأثیرات فرهنگی بر استان گذاشته‌اند.

استاندار مازندران با بیان این که در استان دچار خلأ فرهنگی در زمینه جوانی جمعیت هستیم ارائه مشوق‌هایی را برای جوانی جمعیت ضروری دانست و گفت: باید برای رفع خلاء استراتژیک فرهنگی مشوق‌هایی را در نظر بگیریم.

استاندار مازندران واگذاری زمین با خانوارهای دارای سه فرزند به بالا را از جمله مشوق‌ها ذکر کرد و گفت: به محض اینکه فرزند سوم متولد شد باید متولیان با حضور در بیمارستان این هدیه زمین را به خانواده ارائه دهند.

حسینی پور امنیت شغلی برای زنان را یکی دیگر از مشوق‌ها بیان کرد و گفت: کمیته ویژه ای در استانداری برای امنیت شغلی زنان تشکیل می‌شود و اجازه نمی‌دهیم کارمند زنی به دلیل فرزندآوری مورد تهدید شغلی قرار گیرد.

وی با بیان این که شاهد مهاجرت جمعیتی از کشورهای عربی به استان هستیم، گفت: این موضوع در آینده بیشتر می‌شود و اگر قرار است هویت مازندران مورد توجه قرار گیرد، مهمترین مسئله، جمعیت است.