یاسوج- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: آمار خودکشی در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد بالا است به طوری که رتبه اول تا سوم کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد هاشمی مهر بعدازظهر چهارشنبه در همایش دهیاران شهرستان بویراحمد در یاسوج افزود: باید به کمک دهیاران، ریش سفیدان و استفاده از ظرفیت‌های فرهنگی و سنت‌های خوب گذشتگان با این آسیب اجتماعی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه نقش دهیاران برای فرهنگ سازی در روستاها برای کاهش استفاده از اسلحه و حتی دیگر آسیب‌های اجتماعی مورد توجه است، گفت: دوران تیراندازی در مراسمات عروسی و عزا تمام شده اما هنوز در برخی روستاهای استان کاربرد دارد و دهیاران می‌توانند در مبارزه با این فرهنگ به نهادهای فرهنگی و اجتماعی کمک کنند.

هاشمی مهر تصریح کرد: نزاع دسته جمعی از مشکلات و آسیب‌های اجتماعی موجود در استان است که دلایل عمده‌ای همچون بیکاری، فقر و مشکلات مالی زمینه ساز آن است و دهیاران می‌توانند نزاع‌های دسته جمعی را به خوبی مدیریت کنند و از ظرفیت ریش سفیدان در این راستا استفاده شود.

وی افزود: بر اساس آمارهایی که به تازگی منتشر شده استان کهگیلویه و بویراحمد در بحث نزاع دسته جمعی بر اساس جمعیت، علی رغم اینکه در رتبه ۳۱ کشور قرار دارد به لحاظ فراوانی نزاع دسته جمعی آمارهای نگران‌کننده ای دارد و در سه ماه گذشته ۶۶۰ فقره نزاع فردی در استان رخ داده است که دهیاران می‌توانند این مسأله را به خوبی مدیریت کنند.