کتاب «دولت الکترونیک» نوشته سعید شبانیان در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «دولت الکترونیک» نوشته سعید شبانیان با حضور تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر و برخی از علما و فقها در فرهنگسرای نیاوران رونمایی شد.

سعید شبانیان در این‌مراسم گفت: حدود سه دهه است اصطلاح دولت الکترونیک یا E-government (که گاهی آن را مخفف کرده و به شکل e-gov به کار می‌برند) رواج یافته و درباره‌ آن زیاد می‌شنویم. با گسترش فناوری اطلاعات، کشورهای مختلف کوشیده‌اند از شکل فیزیکی اداره دولت فاصله بگیرند و به تدریج به دولت الکترونیک نزدیک شوند.

وی افزود: می‌توان گفت این وضعیت، یک روند جهانی است. به همین علت، اگر خبرها را دنبال کنید مدام می‌شنوید که مسئولان کشورها ادعا می‌کنند برنامه‌هایی را در زمینه توسعه و تقویت دولت الکترونیک تدوین کرده‌اند و به دنبال پیاده‌سازی آن‌ها هستند.

شبانیان ادامه داد: اما تعریف دولت الکترونیک چیست؟ دقیقاً باید چه اتفاق‌هایی بیفتد و چه گام‌هایی برداشته شود تا بتوانیم بگوییم یک دولت به سمت الکترونیکی شدن حرکت کرده و با یک دولت الکترونیکی روبه‌رو هستیم؟ خدمات دولت الکترونیک چه چیزهایی را شامل می‌شود؟ درواقع اتفاق‌هایی که افتاده و باید رخ دهد را سعی کردم در این کتاب به آن بپردازم.

در مراسم رونمایی از کتاب مورد اشاره، تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و شورای شهر، آیت الله مرعشی، آیت الله زنجانی، آقایی، مصدری مدیرعامل سازمان متخصصین و مدیران ایران، پرفسور زارع، فلاح مدیرعامل پیشخوان خدمات ایرانیان، کجوری و ترکیان حضور داشتند.