خرم‌آباد - مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان از روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، کریم خورشیدوند امروز پنج‌شنبه در حاشیه دومین جلسه هیئت اندیشه‌ورزی لرستان، اظهار داشت: باتوجه‌به روند کاهشی رشد جمعیت و افزایش سرانه سالمندی استان و کشور، چرایی این موضوع به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود.

وی با اشاره به موضوع جوانی جمعیت به‌عنوان رویکرد اصلی هیئت اندیشه‌ورز استان، اظهار کرد: در جلسه امروز گزارشی از چالش‌ها و پیامدهای پیری جمعیت توسط کارشناسان دفتر امور بانوان استانداری ارائه شد.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری لرستان، تصریح کرد: در این نشست همچنین تحولات جمعیت از نگاه آمار، مقایسه نرخ ازدواج، بارداری، سقط و طلاق با کشورهای منطقه، توسعه‌یافته و کل دنیا در استان و کشور تشریح شد.

خورشیدوند، تأکید کرد: برهم‌خوردن ساختار مطلوب جمعیت تبعات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی وخیمی برای کشور در پی خواهد داشت که باید برنامه‌های مقابله با این موضوع تدوین و عملیاتی شوند.

وی همچنین به بحث اسکان مردم در سکونتگاه‌های غیررسمی و قیمت تمام شده زندگی در شهر و روستا اشاره کرد و گفت: عوامل سیاست‌گذاری دراین‌خصوص باید به‌گونه‌ای باشد که علاوه بر عدالت در توزیع امکانات مسائل اجتماعی از جمله جوانی جمعیت نیز در آن لحاظ شوند.