رشت- امام جمعه موقت رشت با اشاره به تبیین واقعه غدیر در سطح جامعه گفت: واقعه غدیر خم جهانی و بین المللی است و باید به آن پرداخته شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام صفر قربانپور در نماز جمعه این هفته رشت با تبریک عید غدیر خم عید عدالت و ولایت اظهار کرد: پیامبر عظیم الشان اسلام (ص) در عید غدیر خم واضح و مبرهن حضرت علی (ع) را به عنوان امیر المومنان معرفی کردند و مردم را آگاهی دادند برایشان به غیر از علی بن ابی طالب ولی الهی جایز نیست.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به تبیین واقعه غدیر در سطح جامعه گفت: واقعه غدیر خم جهانی و بین المللی است و باید به آن پرداخته شود.

قربانپور با تاکید بر اینکه حجاب نقش امنیت پایدار اجتماعی را ایفا می‌کند، افزود: کار حجاب صیانت از عفت و امنیت اجتماعی، صیانت از گسست خانواده است که دشمن با تحریف حجاب به دنبال تفرقه افکنی در جامعه است.

وی خطاب به مسئولین قوای سه گانه و مدیران تصمیم گیر گفت: کشور نیازمند قوانین منطقی و محکم است به این معنی که باید طرح‌ها و لوایحی که نوشته می‌شود شرایط مطلوب جامعه را مد نظر بگیرد بنابراین معطل کردن و ساده انگاری مصلحت نیست.

امام جمعه موقت رشت با اشاره به روز مباهله، روز خانواده و تکریم بازنشستگان افزود: افتخار ما این است که پیرو عزیزانی هستیم که با مباهله و حرکت نرم و با تمام وجود از اسلام دفاع کردند و ما امروز رهرو راه آن بزرگواران هستیم.

وی با بیان اینکه تشکیل خانواده و جوانی جمعیت در همه جای کشورمان از موضوعات بسیار با اهمیت است که باید به آن پرداخته شود، ادامه داد: باید برای تحقق این مهم تلاش مضاعف صورت گیرد، از این رو برای حل این مشکل خانواده‌ها باید در کنار مسئولین قرار بگیرند، مسئولین و مردم به تنهایی نمی‌توانند از این موضوع گذر کنند بلکه باید هم پوشانی داشته باشند.

وی فروش محصولات کشاورزان در گیلان را از مسائل و مشکلات دیگر استان عنوان کرد و افزود: از مسئولینی که در زمان برداشت شالی از ورود بی رویه برنج جلوگیری کردند قدردانی می‌کنیم چرا که کشاورزان چشم امیدشان به محصولی است که چند ماه کار می‌کنند و انتظار دارند تا هم حق کشاورزان درست پرداخت شود و هم به خریداران فشار وارد نشود.