فردیس- امام جمعه فردیس با بیان اینکه غدیر امروز هم باید اجرا شود و امروز هم جاری و ساری است، گفت: ولایت فقیه استمرار ولایت امیرالمومنین (ع) در غدیر خم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم حسینی ظهر جمعه در خطبه‌های نماز جمعه فردیس با تبریک عید سعید غدیر اظهار کرد: علمای اهل سنت از جمله طبری که اولین مورخ مسلمان و سنی است کتابی به نام حدیث‌الولایه دارد که در آن از بیش از ۷۵ طریق واقعه غدیر را اثبات می‌کند.

وی بیان کرد: اولین کسی که بعد از اینکه پیامبر دست امیرالمومنین (ع) را بالا آورد و به عنوان ولی و وصی خود معرفی کرد به امام علی (ع) تبریک گفت خلیفه دوم بود.

امام جمعه فردیس تصریح کرد: یک انحراف در فهم غدیر به وجود آمده است و آن اینکه این واقعه را در یک هزار و ۴۰۰ سال پیش متوقف کنیم.

غدیر امروز هم باید اجرا شود

وی با بیان اینکه غدیر امروز هم باید اجرا شود و امروز هم جاری و ساری است، خاطرنشان کرد: ولایت فقیه استمرار ولایت امیرالمومنین (ع) در غدیر خم است.

حسینی با بیان اینکه امروز دشمنان به دلیل وجود ولایت فقیه در ایران دلیل مأیوس و ناراحت هستند، گفت: نباید امامت و ولایت را به یک محدوده زمانی متوقف کرد و تمام تعظیم شعائر و منابت‌ها برای این صورت می‌گیرد که بگوییم غدیر زنده است.

وی اظهار کرد: عفاف یکی از ارکان مهم جامعه سالم و اسلامی است، هم باید برای آن تلاش کنند، به ویژه بانوان بدانند، فریضه اول برای بانوان مسلمان و مومنه، جهاد و عفاف است.

امام جمعه فردیس بیان کرد: در جامعه اسلامی زن مسلمان منزوی نیست، هم به گواه قرآن که از زنان به بزرگی یاد می‌کند که در فعالیت‌های اجتماعی حضور داشته باشند، هم به گواه زنان نمونه و الگوی اعلا مانند حضرت زهرای بتول که سیده النساالعالمین است و هم زینب کبری (س) در حماسه دفاع از غدیر، ولایت، نبوت و نیز حماسه بزرگ حسینی، آن نهضت بزرگ عدالت خواهی و ظلم ستیزی همدوش مقام ولایت بودند.

وی ادامه داد: برای اینکه این حضور سالم و مؤثر و سازنده باشد عفاف و حجاب را تشریح نمودند، نفس تشریح حجاب که البته اختصاص به بانوان ندارد، مردان هم باید درست بپوشند و رفتار کنند، به منزله تضمین حضور زنان در جامعه است، چون حجاب در برابر نامحرمان و در حوزه عمومی است.