عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه از آغاز بررسی کلیات این لایحه در کمیسیون تلفیق خبر داد و گفت: اگر امروز به جمع‌بندی برسیم، کلیات این لایحه رأی‌گیری می‌شود.

محمدرضا دشتی‌اردکانی در گفتگو با خبرنگار مهر، در تشریح جلسات کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه، اظهار داشت: از صبح امروز (شنبه ۱۷ تیر ماه) جلسات کمیسیون تلفیق لایحه برنامه هفتم توسعه برای بررسی کلیات این لایحه آغاز شده است.

وی توضیح داد: از ساعت ۶:۳۰ صبح تا ساعت ۸:۳۰ جلسه کمیته‌های کمیسیون تلفیق تشکیل شد. از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۲ جلسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه با حضور داوود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصادی و دارایی، علی اکبر محرابیان وزیر نیرو و میثم لطیفی رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور ادامه خواهد داشت و دولتمردان در این جلسه حضور یافتند تا به سوالات و ابهامات نمایندگان درباره لایحه برنامه هفتم توسعه پاسخ دهند.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون تلفیق برنامه هفتم توسعه ادامه داد: جلسات کمیسیون تلفیق در دو شیفت صبح و بعد از ظهر تشکیل می‌شود و بنابراین عصر امروز از ساعت ۱۴ تا ۱۹ جلسه بررسی کلیات برنامه هفتم توسعه با حضور چند تن دیگر از مقامات دولت ادامه خواهد داشت.

دشتی‌اردکانی بیان کرد: در این جلسه ابتدا نماینده دولت به بیان توضیحات خود پرداخته و بعد از آن نماینده مرکز پژوهش‌های مجلس و دیوان محاسبات نظرات خود را درباره لایحه برنامه هفتم توسعه ارائه خواهند کرد. در ادامه نمایندگان موافق و مخالف لایحه صحبت می‌کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تا عصر امروز به جمع‌بندی برسیم، کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه در کمیسیون تلفیق رأی‌گیری می‌شود و در غیر این صورت این موضوع به فردا موکول خواهد شد. در صورت تصویب کلیات لایحه برنامه هفتم توسعه، بررسی جزئیات آن در دستورکار جلسات آتی کمیسیون تلفیق قرار خواهد گرفت.