اردبیل- مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: ۱۴ هزار مجور از طریق درگاه ملی مجوز به سرمایه‌گذاران در استان اردبیل صادر شده است.

یعثوب نژادمحمد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از طریق درگاه ملی صدور مجوزها با سهولت و راحتی تمام در حال انجام است و ما سعی می‌کنیم تمام استعلامات را در کوتاه‌ترین زمان به شکل الکترونیکی انجام دهیم.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌های صادرکننده مجوز به شکل ثبت محور و یا استعلامی از طریق درگاه ملی صدور مجوز به سرمایه‌گذاران را انجام می‌دهند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اردبیل گفت: تمامی دستگاه‌ها به درگاه ملی صدور مجوزهای سرمایه‌گذاری متصل شده اند و تلاش بر این است تا سرمایه‌گذاران در کوتاه‌ترین زمان مجوز لازم را دریافت و پروژه مورد نظر خود را اجرایی کنند.

نژادمحمد افزود: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۲۶ هزار درخواست در این درگاه به ثبت رسیده که برای ۱۴ هزار مورد از این درخواست‌ها مجوز صادر شده و مابقی نیز یا در مرحله استعلام و یا با انصراف متقاضیان در شرایط متفاوت قرار گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: کمتر دستگاهی را سراغ داریم که صدور مجوزها و اقدامات لازم در حمایت از سرمایه‌گذاران را به تأخیر انداخته باشد چرا که با پیگیری‌های مستمر سعی بر این است تا روند صدور مجوز تأخیر نداشته باشد.

نژادمحمد به حذف قوانین مخل کسب و کار نیز اشاره کرد و ادامه داد: با شناسایی قوانین و مقرراتی که مخل کسب و کار است، سعی بر این است تا در این حوزه نیز تسهیل‌گری و هدف‌گذاری شود.

وی اضافه کرد: در جلسات شورای گفت‌و گوی دولت و بخش خصوصی، قوانین مخل کسب و کار که در حوزه‌های مختلف وجود دارد، مطرح و نسبت به رفع آنها اقدام می‌شود که عمده این قوانین در سطح استانی بوده و برای برطرف کردن آن همت جمعی مسئولان و مدیران را شاهد هستیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان بیان کرد: قوانین مخل کسب و کاری که باید در سطح ملی برطرف شود به هیئت مقررات‌زدایی ارسال می‌شود تا فرآیندها در این زمینه در مدت زمان مشخص انجام شود.

نژادمحمد با بیان اینکه تمام تلاش همکاران ما در ستاد خدمات سرمایه‌گذاری بر این است تا در سریع‌ترین زمان مجوزها صادرشود گفت: نمونه آن همراهی با سرمایه‌گذار پل معلق سه طبقه است که در کوتاه‌ترین زمان توانستیم مجوز لازم را صادر کنیم.