بوشهر- معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از تقویت زیرساخت‌های حوزه سلامت کنگان خبر داد و گفت: سی‌تی‌اسکن دوم بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حیدر عزیز نژاد ظهر شنبه در حاشیه بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: همبستگی، نشاط، اراده و مسئولیت‌پذیری پررنگ‌ترین وجه از همکاران پرتلاشمان در بیمارستان کنگان است که به چشم می‌خورد.

وی تصریح کرد: این عزیزان باوجود مشکلات فراوانی که در زمینه درمان در کل کشور وجود دارد، با همت و عزمی راسخ در حال ارائه خدمات درمانی به شهروندان گرامی هستند.

عزیز نژاد اضافه کرد: امروز از پروژه مقاوم‌سازی بیمارستان که در حال انجام است بازدید داشتیم، همچنین برای جانمایی سی‌تی‌اسکن دوم بیمارستان، تصمیم‌گیری نهایی صورت گرفت.

وی اذعان داشت: با وجود پیچیدگی‌های کارشناسی و تخصصی که این حوزه‌ها دارند، خدا را شکر به نتیجه قطعی رسیدیم، ان‌شاءالله پس از آماده‌سازی فضای سی‌تی‌اسکن دوم در هفته‌های آینده، شاهد نصب این دستگاه که بسیار پیشرفته‌تر نسبت به دستگاه اول است، خواهیم بود.

عزیز نژاد گفت: در حاشیه این بازدید، برخی از مشکلات بیمارستان نیز مطرح شد که پیگیر هستیم تا بتوانیم این دغدغه‌ها و نیازمندی‌ها را مرتفع سازیم یا کاهش دهیم؛ بااین‌وجود در مجموع چشم‌انداز خوبی برای حوزه بهداشت و حوزه درمان در شهرستان کنگان متصور هستیم.

تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان کنگان

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: جلسه کمیته برنامه‌ریزی شهرستان کنگان در خصوص توزیع اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای سال ۱۴۰۲ بود که خوشبختانه این اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان نسبت به سال گذشته حدود چهار برابر افزایش داشته و از این حیث بسیار چشم‌گیر است.

وی ادامه داد: این اعتبارات در سال گذشته ۸۴ درصد تخصیص داشت که نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشته و امیدواریم امسال نیز تخصیص خوبی ابلاغ شود. میزان اعتبارات تملک در سال جاری برای حوزه سلامت در شهرستان کنگان ۴۰ میلیارد تومان مصوب شد که در مجموع می‌توان گفت اعتبارات در حوزه بهداشت و درمان شهرستان کنگان برای پروژه‌های مهم ما بسیار تأثیرگذار خواهد بود.

عزیز نژاد اظهار کرد: امسال پروژه‌های مهمی از قبیل کلینیک تخصصی شهید هاشمی و پانسیون ۶ واحده‌ی بیمارستان امام خمینی کنگان، مراکز جامع سلامت و همین‌طور برای تجهیزات بیمارستان امام خمینی (ره) اعتبارات استانی قابل‌توجهی اختصاص داده شد که نشانه درک عمیق و واقع‌بینانه مسئولین ذیربط به‌ویژه فرماندار محترم شهرستان کنگان از خدمات حوزه سلامت است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود: حدود ۲۳ میلیارد تومان از این اعتبارات برای تأمین تجهیزات پزشکی بیمارستان کنگان پیش‌بینی‌شده است، امیدواریم که تخصیص خوبی از این اعتبارات داشته باشیم و این بودجه به همراه پیگیری‌هایی که جهت جذب اعتبارات از منابع ملی خواهیم داشت بتواند به رشد و شکوفایی بیشتر در این حوزه‌ها کمک کند.