مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: نیازمند یک نهضت برای توسعه هنرستان‌ها هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، علی پارسانیا، مشاور وزیر آموزش و پرورش در اجرای سند تحول بنیادین در نشست خبری رویداد «الف تا» هدف از این رویداد را الگوسازی از چهره‌ها و شخصیت‌های تربیتی دانست و گفت: بسیاری از چهره‌های تربیتی امروز دیده نمی‌شوند. با رویداد الف تا بسیاری از این الگوها دیده و شناسایی می‌شوند و فعالان عرصه تربیتی مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

وی هدف دوم رویداد الف تا را به اشتراک گذاری و هم افزایی تجربیات موفق در زمینه آموزشی و تربیتی دانست و گفت: بسیاری از فعالان آموزش و پرورش اقدامات خوبی در راستای اجرای سند تحول داشتند که لازم بود با رویدادی نسبت به هم افزایی و گردآوری تجربیات موفق در این زمینه بکوشیم. هدف سوم از رویداد الف تا هم امیدآفرینی است وقتی می‌بینیم یک معلم در منطقه‌ای محروم اقداماتی ارزشمند و نوینی را آغاز کرده است نمایش این اقدامات امیدآفرین است.

پارسانیا در خصوص بخش‌های رویداد الف تا گفت: یک بخش تجارب تربیتی معلمان و بخش دیگر فعالیت‌های مدارس دولتی است. سه مدرسه در مراسم اختتامیه به عنوان مدارس پیشتاز و پیشرو معرفی خواهند شد. همچنین معلمان نمونه مقطع ابتدایی هم که از مراحل منطقه‌ای، استانی و کشوری با موفقیت برگزیده شده اند در این رویداد مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در رویداد الف تا، سه جایگاه معلم، دانش آموز و مدیر مدرسه اقدامات خود را در نمایشگاه به صورت زنده به مدت ۵ دقیقه اجرا می‌کنند و حاضران و داوران به صورت جداگانه به اقدامات آنها رأی خواهند داد.

پارسانیا با بیان اینکه در سطح بین المللی هم آثاری به این رویداد ارائه شده است، گفت: از ۱۷ کشور دنیا آثاری به رویداد الف تا عرضه شده که ۹ اثر به عنوان برگزیده معرفی خواهند شد و یک جایزه بین المللی هم خواهیم داشت.

مشاور وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه نیازمند یک نهضت برای توسعه کمی و کیفی هنرستان‌ها هستیم، گفت: بخش دیگری از رویداد الف تا توجه به توسعه هنرستان هاست که معاونت آموزش متوسطه انجام این مأموریت را به عهده گرفته است.