شیراز- سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی فارس از اجرای ۶۷۰ ویژه برنامه فرهنگی و ترویجی در کتابخانه های عمومی فارس همزمان با ایام عید غدیر خم در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدحسین فیروزی ظهر یکشنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: به مناسبت اعیاد قربان و غدیر و ترویج فرهنگ ولایی، ۶۷۰ ویژه برنامه تخصصی فرهنگی ترویجی در کتابخانه های عمومی استان فارس اجرا شده است.

فیروزی اضافه کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و کتابخوانی، آذین بندی، برگزاری جلسات سخنرانی استادان با موضوع ولایت و اعطای کتاب به سادات، برپایی مسابقات حفظ و تفسیر معارف موضوعی قرآن و احادیث، خوانش خطبه و قرائت میثاق نامه غدیر و سایر فعالیت‌های خلاقانه از جمله برنامه‌های برگزار شده در این دهه بود.

سرپرست اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس به نشست‌های کتابخوانی اشاره کرد و گفت: نشست‌های کتاب‌خوان تخصصی و اختصاصی از کتاب‌های موضوعی امامت و ولایت، غدیر و… در شهرستان‌ها با حضور اساتید و فعالان حوزه کتابخوانی و همچنین کتابداران شهرستانی برگزار شد. همچنین جمع خوانی، بلند خوانی از دو مجموعه از کتاب‌های «۱۴ معصوم و زندگی امام علی (ع)»، نوشته محمدکاظم مزینانی و حسین فتاحی و مژگان شیخی در سراسر کتابخانه‌های عمومی استان اجرا شد.

فیروزی به راه اندازی پویش از کاروان‌های کتابخوانی در فضای مجازی با مشارکت کتابداران و اعضای کتابخانه‌ها و معرفی کتاب‌های غدیر متناسب با رده‌های سنی اشاره کرد و گفت: در این ایام، احادیث با مضامین ولایی و در باب فضائل امیرالمومنین علیه السلام، عکس نگاشت از متن‌های ناب کتاب‌های با موضوع غدیر و فضائل امیرالمؤمنین، کلیپ‌های معرفی کتاب مرتبط با غدیر، عکس‌هایی از جشن‌های خانگی به همراه کتاب‌های مرتبط در فضای مجازی کتابخانه‌ها منتشر شد.