رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۲۸ هزار دانش آموز در یازدهمین دوره مسابقات المپیاد آماده در سراسر کشور با هم به رقابت پرداختند.

حجت الاسلام و المسلمین سیدهاشم حسینی المدنی رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر گفت: بعد از حدود سه سال وقفه در اجرای مسابقات دادرس، امسال مجدد این مسابقات برگزار شد.

وی یادآوری کرد: ۱۲۸ هزار دانش آموز در سراسر کشور، آموزش‌های مورد نیاز برای طرح المپیاد آماده را فراگرفتند، سپس در مرحله شهرستانی و پس از آن در مرحله استانی با هم رقابت کردند. مسابقات کشوری نیز به زودی برای معرفی تیم‌های برتر دختران و پسران برگزار می‌شود.

رئیس سازمان جوانان جمعیت هلال احمر گفت: از هر شعبه‌ای یک تیم دختر و پسر به مرحله استانی و از این مرحله نیز یک تیم به مرحله رقابت‌های کشوری راه می‌یابند و در مسابقات کشوری نیز نفرات اول، دوم و سوم انتخاب می‌شوند.

حسینی‌المدنی ادامه داد: در حال حاضر مسابقات المپیاد آماده در سطح استان‌ها برگزار شده و به‌زودی مرحله کشوری این مسابقات آغاز می‌شود.

یادآور می‌شود که یازدهمین دوره طرح ملی دادرس (دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) با همکاری و طی تفاهم‌نامه میان سازمان جوانان هلال‌احمر و آموزش و پرورش، برگزار می‌شود.

دادرس با هدف خودامدادی، دگر امدادی، ترویج فرهنگ نوع‌دوستی، کمک به دیگران و نهادینه‌سازی این فرهنگ در بین جوانان و به خصوص دانش‌آموزان، پس از یک دوره آموزشی ۱۶ ساعته امدادی، برگزار می‌شود.