همدان- فرماندار همدان گفت: هر چه سریع‌تر تنش آبی روستاهای همدان با اقدام جهادی حل شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرماندار همدان ضمن بازدید از ۵ روستای بخش مرکزی اقدامات شرکت آب و فاضلاب در راستای تأمین آب شرب پایدار و چگونگی پیشرفت اجرای طرح جهاد آبرسانی در سطح روستاهای شهرستان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

مسلم مخفی با اشاره به اجرای طرح جهاد آبرسانی به روستاها در دولت مردمی اظهار کرد: در این طرح طی توافقنامه‌ای توسط شرکت آب و فاضلاب با همکاری قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) و بسیج سازندگی، رفع مشکل آب شرب و تأمین پایدار آن در سطح روستاها مد نظر قرار گرفته است.

وی افزود: هرچه سریع‌تر طرح جهاد آب‌رسانی برای رفع مشکل تعدادی از روستاهای شهرستان اجرایی شود همچنین تعدادی از قنوات نیز در روستاها نیاز به لایروبی دارند که جهاد کشاورزی باید با جدیت بیشتری به دنبال تأمین منابع اعتباری مورد نیاز و اقدام مقتضی باشد.

فرماندار همدان با بیان اینکه یکی از اولویت‌های دولت مردمی رفع محرومیت از چهره روستاها است، گفت: در راستای محرومیت زدایی و رفع مشکل، اصلاح و توسعه شبکه توزیع، احداث مخزن، حفر چاه و لایروبی چشمه، قنات و چاه‌های در حال استفاده در دستور کار دستگاه‌های اجرایی ذیربط قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: باید ابراز همان اقدام جهادی که برای حل مشکل آب شهر همدان انجام شد برای بخش روستایی نیز عملیاتی شود.

گفتنی است؛ در این بازدید فرماندار همدان با همراهی معاون امور عمرانی فرمانداری، مدیر آب و فاضلاب شهرستان و بخشدار مرکزی همدان، وضعیت آب شرب ۵ روستای ده دلیان، حیران، بارابند، نهران و یکن آباد را از نزدیک مورد بررسی قرار داد و با دهیار، اعضای شورای اسلامی و روستاییان گفتگو کرد.