قزوین- امام جمعه ضیا آباد گفت: باید از فرصت ماه محرم برای تبیین و تبلیغ استفاده کنیم چرا که محرم نقطه اقتدار مسلمانان است و با استفاده از آن می‌توان جلوی پیشروی انحرافات را در جامعه گرفت.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام احمد خداوردی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر ضیا آباد با اشاره به فرارسیدن ماه محرم اظهار کرد: امتیاز ماه محرم و مراسم عزای سیدالشهدا این است که ما را به عنوان نوکر اباعبدالله و روضه‌خوان سیدالشهدا علیه السلام در جریان عاطفه و احساس به عشق مردم مسلط می‌کند و بسیاری از هدایت‌ها و رهنمودهای خود را می‌توانیم در عمق عواطف و احساسات جای دهیم.

وی افزود: باید از فرصت ماه محرم برای تبیین و تبلیغ استفاده کنیم چرا که محرم نقطه اقتدار مسلمانان است و با استفاده از آن می‌توان جلوی پیشروی انحرافات دشمن را در جامعه گرفت.

امام جمعه ضیا آباد تاکید کرد: عزاداران سیدالشهدا توجه داشته باشند که در زمان و مکان عزاداری مراعات حال همسایگان و دیگر اقشار جامعه را داشته باشند چرا که افرادی بیمار هستند و در منزل خود بستری می‌باشند و دیگر اینکه از برخی خرافات و بدعت‌های غلط عزاداری در دستگاه امام حسین پرهیز نمایند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت زکات یادآور شد: کشاورزان زحمتکش توجه داشته باشند که فصل برداشت محصولات کشاورزی نزدیک است و در امر پرداخت زکات دقت نمایند چرا که پرداخت به موقع زکات باعث افزایش رزق و روزی خواهد شد.