اراک-فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه ادامه پیروزی های بزرگ در انقلاب اسلامی نیازمند جهاد تبیین است،گفت: در جهاد تبیین منابع بسیار زیادی داریم که یکی از آنها دفاع مقدس است.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار محسن کریمی عصر شنبه در اولین همایش تجلیل و کارگاه توانمند سازی فعالین حوزه ایثار و شهادت استان مرکزی در دهکده مقاومت اراک اظهار داشت: گنج دفاع مقدس اگر به خوبی تبیین و بهره برداری شود می‌تواند در همه زمینه‌ها راهگشا و کارآمد باشد و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و گرامیداشت یاد و خاطر شهدا جهادی مقدس است و از شهادت کمتر نیست.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی افزود: مقام معظم رهبری همواره بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تاکید ویژه دارند و همه در قبال این رسالت مهم وظیفه دارند و پیشکسوتان، نخبگان و جوانان در این راستا نقش ویژه‌تری دارند.

وی ادامه داد: بیانات مقام معظم رهبری در جمع طلاب و مبلغین نکات بسیار مهمی دارد و ایشان در مسئله تبلیغ نگرانی دارند و این نشان از اهمیت نقش آفرینی در جنگ نرم دارد.

سردار کریمی ادامه داد: استکبار جهانی پس از شکست‌های پی در پی در طول انقلاب اسلامی امروزه با جنگ نرم و شناختی به دنبال اهداف شوم خود هستند و بصیرت مهمترین سلاح در برابر صحنه‌های امروز است و آن چیزی که توانست در طول ۴۴ سال گذشته تلاش‌های دشمن را بی اثر کند بصیرت است و امروز دشمن به دنبال گرفتن بصیرت از جامعه است که باید هوشیار بود.

وی اضافه کرد: تحریف حقایق، دگرگونی واقعیت‌ها، غفلت از شکست‌های جبهه استکبار در مقابل ملت ایران، خلق دستاوردهای عظیم در طول انقلاب، عوض کردن جای منکر و معروف و ایجاد اختلاف در کشور برای زدن انسجام از اهداف دشمن است، که باید بصیرت داشت و توطئه‌های دشمن را خنثی کرد.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی با بیان اینکه ادامه پیروزی‌های بزرگ در انقلاب اسلامی نیازمند جهاد تبیین است، گفت: در جهاد تبیین منابع بسیار زیادی داریم که یکی از آنها گنجینه دفاع مقدس است و فعالان این عرصه باید در راستای ترویج و توسعه این فرهنگ نجات بخش اهتمام و تلاش بیشتری داشته باشند.

استان مرکزی در مسائل صنعتی، فنی، مهندسی، پشتیبانی جنگ نقش آفرینی مؤثر داشت

وی تأکید کرد: استان مرکزی در دفاع مقدس کارنامه بسیار درخشانی از خود برجای گذاشته و نسبت به جمعیت در مقطع جنگ تحمیلی، عملکرد این سرزمین بسیار درخشان است و آمار شهدا، جانبازان و رزمندگان بسیار قابل توجه است و البته تنها حضور فیزیکی د دفاع مقدس نبود و این استان افتخار دارد در مسائل صنعتی، فنی، مهندسی، پشتیبانی و رفع سایر نیازمندی‌های جنگ نقش آفرینی کند.

سردار کریمی بیان کرد: بیش از ۱۲۰ طرح در دفاع مقدس با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها در استان مرکزی اتفاق افتاده و نشان از حضور مؤثر اقشار مختلف مردم برای پیشبرد دفاع مقدس و خلق پیروزی‌ها دارد.

وی افزود: استان مرکزی این افتخار را دارد در روزهای آغازین حوادث کردستان به ویژه ستون بانه سردشت نقش آفرینی مؤثر داشته باشد و افتخارات بزرگی به ماندگار بگذارند و تا پایان جنگ چندین شهر از جمله سردشت، بانه، مهاباد، مریوان، دیوان دره، پیرانشهر، سقز و سنندج مملو از رزمندگان استان مرکزی بود.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی ادامه داد: استان مرکزی در سایر عملیات‌ها و حماسه‌های دفاع مقدس نقش مهم و اثرگذار داشته و بسیاری از رزمندگان استان در لشکرهای و تیپ‌ها نقش مهمی ایفا کردند و حماسه آفریدند.

وی اضافه کرد: ارتش جمهوری اسلامی در استان مرکزی این افتخار را دارد بیش از ۱ هزار و ۴۰۰ شهید را تقدیم انقلاب اسلامی کند و اولین‌های ارتش در دفاع مقدس متعلق به این استان است.

سردار کریمی با اشاره به اینکه در کنگره ملی نقش امام خمینی (ره) در دفاع مقدس و ۶۲۰۰ شهید استان مرکزی به نقش این استان در حوزه‌ها و بخش‌های مختلف پرداخته شد، گفت: اقدامات بسیاری در جریان کنگره شهدای استان مرکزی انجام شد و بنا بر تأکیدات مقام معظم رهبری در گام دوم کنگره کلیه فعالیت‌ها ادامه پیدا کرد.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۸ سال از فعالیت‌های ستاد کنگره شهدای استان مرکزی می‌گذرد و با وجود اقدامات بسیار زیادی در بخش‌های مختلف هنوز جای کار بسیاری دارد و در این مسیر با انگیزه و با قوت ایستاده ایم و توصیه مقام معظم رهبری بر ادامه کار را با قوت ادامه خواهیم داد.

در پایان این مراسم مستند هلی بورن رونمایی شد.