تهران- رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم که از ۲۴ تیرماه آغاز شده تا ۲۸ تیر در دانشگاه علوم قرآن و حدیث شهرری ادامه دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام اسماعیل کاظمی بعد از ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران در ارتباط با برگزاری مرحله دوم و شفاهی آزمون‌های حفظ قرآن کریم در هفته جاری اظهار داشت: ۹۰۰ نفر از ۱۳۵۱ نفر مرحله اول (کتبی) به این مرحله راه پیدا کرده‌اند.

وی افزود: به طور نسبی دو سوم واجدین شرایط مرحله دوم از بانوان هستند.

رئیس اداره قرآنی اداره کل تبلیغات اسلامی استان تهران تصریح کرد: حافظان در رشته‌های حفظ ۱۰، ۲۰، ۳۰، جز قرآن کریم در بخش حُسن حفظ با هم به رقابت می‌پردازند که در صورت قبولی در این بخش، تجوید، صوت و لحن حافظان مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی تاکید کرد: در پایان این مرحله و در صورت کسب امتیاز لازم، مدرک سطح یک تا پنج به این عزیزان اعطا خواهد شد.

رئیس اداره قرآنی تبلیغات اسلامی استان تهران در ارتباط با تاریخ برگزاری این آزمون گفت: آزمون اعطای مدرک تخصصی حفظ قرآن کریم سال جاری از ۲۴ تا ۲۸ تیر ماه در دانشگاه علوم قرآن و حدیث شهرری برگزار می‌شود.

وی در پایان تاکید کرد: حفاظ محترمی که این آزمون را با موفقیت به پایان برسانند، بر اساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، موفق به کسب مدرک رسمی «معادل مدرک دانشگاهی» نیز خواهند شد.